Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämta POP-mail med mobil? Vilken ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån mobil med epostläsare? Alltså som man kan gå ut via wap eller gprs (eller vad fan som helst, jag bryr mig inte) och hämta sin POP-mejl?

Min T610 kan jag bara hämta min Vodafone-mejl med, och den adressen använder jag inte. Har ej heller lust att studsa min vanliga adress dit. Finns det inget sätt att hämta sin egen epost?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 16:16
Ursprungligen av sjovall:

Finns det nån mobil med epostläsare? Alltså som man kan gå ut via wap eller gprs (eller vad fan som helst, jag bryr mig inte) och hämta sin POP-mejl?

Min T610 kan jag bara hämta min Vodafone-mejl med, och den adressen använder jag inte. Har ej heller lust att studsa min vanliga adress dit. Finns det inget sätt att hämta sin egen epost?

p910i _ SonyEricsson

alt en treo 650

Ursprungligen av Tangen:

p910i _ SonyEricsson
alt en treo 650

Sorry, skulle varit tydligare där - jag letar efter mobiltelefon, inte en handdator-hybrid. En vanlig telefon helt enkelt.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-09 16:20

Alltså - jag kan IMAPa min mac.se-mail med min t610 - POP har jag inte testat...

Vad jag skulle vilja göra nu är att synca Mail med min p910 - någon som sett ngn lösning (kanske är en annan tråd - sorry för att jag gick OT)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-17 21:24
Ursprungligen av sjovall:

Finns det nån mobil med epostläsare? Alltså som man kan gå ut via wap eller gprs (eller vad fan som helst, jag bryr mig inte) och hämta sin POP-mejl?

Min T610 kan jag bara hämta min Vodafone-mejl med, och den adressen använder jag inte. Har ej heller lust att studsa min vanliga adress dit. Finns det inget sätt att hämta sin egen epost?

T610 har epostklient, dock kanske Vodafone har begränsat detta om du har en Vodafone Live telefon, alltså att mobilen är låst till Vodafone - Isåfall kan du låsa upp mobilen plus att du får orginalmenyer i nallen. Kostar ett par hundralappar och det finns flera företag, sök på Google.

Sedan finns det Sonyericsson T630, K700i, S700i och K750i för att ge några exempel på mobiler med e-postklient.

Hade en K700i förut som jag kopplade min POP3 epost till. Funkade suveränt. Väldigt bra telefon föriövrigt också

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-17 21:57

jag har en samsung SGH Z500, man ska kunna få sin epost, men jag förstår inte riktigt vad man ska skriva in i rätt ställe, men det ska funka, fick det att funka någon gång.

Jag har en T610 Vodafone Live. Fungerar utmärkt att köra IMAP och POP3 mot andra konton.

Hur har du försökt? Vilka menyer och val har du? Har du skapat GPRS-inställningar? (minns inte om dessa är förinstallerade, de borde vara det)

De allra flesta mobiler kan hämta mail både via POP3 och IMAP4, kan kanske vara någon budgetmodell som undantag.
Ett "problem" jag har haft med nokianallar är att dom jag har haft inte har haft stöd för SMTP-authentisering när man ska skicka mail. Det kan vara värt att kolla upp om din utgående server kräver det.

Mvh Oskar

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-23 16:50

Jag har också en Samsung Z500 och den har POP3-klient i alla fall. Funkar prima.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-23 19:14

Jag tror också att många av de moderna telefonerna kan det. Min Nokia 6630 kan det, och de flesta Nokior tror jag ska klara av det (6230 och uppåt)

Siemens nya M75 fungerar klockrent med POP3-konton (har testat) och förmodligen även med IMAP (har ej testat). Skulle aldrig få för mig att skaffa en mobiltelefon som är upplåst till en viss operatör (ex. Vodafone) och som därmed är strippad på funktioner.

1
Bevaka tråden