Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta minne på Imac G5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag undrar om nån vet hur man byter minnet i Imac G5? Jag vet inte o jag vågar ge mig på detta projekt själv, eller ska jag låta proffsen fixa detta?

mArc

Det är inte svårt. Dra ur alla kablar först. Framförallt ström.
Det finns tre skruvar under. Lägg den ner med skärmytan på en handduk eller nåt.
Då kommer du se de tre skruvarna. Skruva tills det tar stopp, de ska inte tas ur sina håll utan de sitter på en fjäder. Ta det lungt så ordnar det sig. lyft sedan hela bakdelen med hjälp av foten.
Tadaaa!
Där har du hela innanmätet och du ska se minnena i nedre högra hörnet. När du trycker i minnet ska du höra ett litet litet klick på slutet. Du kan behöva trycka rätt så hårt.

När du sedan ska sätta tillbaka bakpanelen se till av överdelens alla hakar kommer på plats innan du stänger. Sedan är det bara att skruva tillbaka de tre skurvarna och du är klar att ansluta ström och liknande igen.

Eller titta på Apples anvisningar som TZW har länk till...

När jag bytte minnen satt de fast rätt så hårt, var nästan orolig att förstöra något. Tänk på att lyfta iMacen genom att ta tag på båda sidor av skärmen, inte foten.

Jag ska ge mig på att uppgradera minne i min iMac G5. Även om det bär emot att skruva i den vacka vita skapelsen. Det var skillned med de fula PC-burkarna man öppnade då och då innan man bytte sida. Men jag har en fråga: Behöver man någon specialskruvmejsel? Vill inte gärna paja skruvhuvudena...
Ok, en fråga till vet nån dimensionen på iMacens skruvar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 16:20
Ursprungligen av Mattias H:

Jag ska ge mig på att uppgradera minne i min iMac G5. Även om det bär emot att skruva i den vacka vita skapelsen. Det var skillned med de fula PC-burkarna man öppnade då och då innan man bytte sida. Men jag har en fråga: Behöver man någon specialskruvmejsel? Vill inte gärna paja skruvhuvudena...
Ok, en fråga till vet nån dimensionen på iMacens skruvar?

allt som krävs är en helt vanlig stjärn/plus-mejsel av "normalstorlek" typ

Tack för alla svaren!!
Bussigt

mArc

1
Bevaka tråden