Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook levererad!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 20:28

Så, då har jag äntligen fått min Powerbook, det blev en 15" 1.67GHz med 1GB minne och 128MB VRam.

Riktigt nöjd.

Jag använde FireWire migreringsverktyget för att få med alla program och inställningar från den gamla iMacen.. även det fungerade över förväntan.

Vad säger ni PB ägare? är det något speciellt att tänka på ? Några oumbärliga tips? Eller must-have apps ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 20:30

AdiumX (MSN/ICQ/AIM/Yahoo Messenger osv)
VLC
MPlayer 2
Mozilla Firefox
iStumbler

FINK samt Xcode så du kan programera lite.

Ursprungligen av nikke:

Så, då har jag äntligen fått min Powerbook, det blev en 15" 1.67GHz med 1GB minne och 128MB VRam.

Riktigt nöjd.

Jag använde FireWire migreringsverktyget för att få med alla program och inställningar från den gamla iMacen.. även det fungerade över förväntan.

Vad säger ni PB ägare? är det något speciellt att tänka på ? Några oumbärliga tips? Eller must-have apps ?

Hur lång tid tog leveransen? Du fick med Tiger förinstallerat, eller hur? Några som helst problem annars?

Jag står i köpläge...:D

Ursprungligen av Svampisen:

Jag står i köpläge...:D

Har du inte gjort det sjukt länge nu? Dags att slå till snart kanske.

Ursprungligen av Rickard A:

Har du inte gjort det sjukt länge nu? Dags att slå till snart kanske.

Jag har velat ha en mac i ett och halvt år och i Augusti 2004 bestämmde jag mig för att jag skulle köpa en, men det krävs pengar och när man väl har fått pengarna till produkt A vill man ha den lite värre produkt B.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 06:28
Ursprungligen av Svampisen:

Hur lång tid tog leveransen? Du fick med Tiger förinstallerat, eller hur? Några som helst problem annars?

Jag står i köpläge...:D

Jag beställde den 26:e April och fick den i fredags, och nej.. ingen tiger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 23:54
Ursprungligen av nikke:

är det något speciellt att tänka på ?

Ett skärmskydd (tex. iSaver som finns på Macoteket) tycker jag är bra att ha. En snygg datorväska är heller aldrig fel. Lycka till med datorn!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 06:30
Ursprungligen av mrjean:

Ett skärmskydd (tex. iSaver som finns på Macoteket) tycker jag är bra att ha. En snygg datorväska är heller aldrig fel. Lycka till med datorn!

Jag har skaffat Tuscano Second Skin.. men skärmskydd, varför då?

Skärmskydd har jag inte haft något behov av men Side Track är beroendeframkallande. Jag tycker det är hopplöst med trackpads där det inte går att scrolla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 07:32
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Skärmskydd har jag inte haft något behov av men Side Track är beroendeframkallande. Jag tycker det är hopplöst med trackpads där det inte går att scrolla.

Side Track fungerar inte på den nya powerbooken ännu. Scrollningen är dock ännu bättre från levererans, med hjälp av tvåfingers metoden som apple fixat. Det enda jag saknar från sidetrack är att aktivera expose till klick i olika hörn av styrplattan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 09:27

*Poff*

Jaha.. där fick man för att man var nöjd och glad.....
Jag körde slut på batteriet igår, och tänkte ladda PBn på jobbet.

Glad i hågen sätter jag i strömsladden och *Poff*! Strömadaptern gick sönder!

Och slut på batteri...

Fuck...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 10:15
Ursprungligen av nikke:

Jaha.. där fick man för att man var nöjd och glad.....
Jag körde slut på batteriet igår, och tänkte ladda PBn på jobbet.

Glad i hågen sätter jag i strömsladden och *Poff*! Strömadaptern gick sönder!

Och slut på batteri...

Fuck...

Hurra!

Ringde Apple igår och fick en ny adapter idag!

Bra jobbat Apple!

1
Bevaka tråden