Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delningen av internet fungerar inte längre?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ettt par dagar sedan köpte jag en mini. Jag har sedan dess använt den för att dela ut internet över Airport till min iBook. Det har fungerat bra men nu när jag idag öppnade locket på min iBook så fungerar det inte. Jag fick efter en stund upp en ruta som sa något om att ip-numret var upptaget. Jag gick in och pillade lite i nätverksegenskaperna men utan resultat. Startade om båda datorerna, men utan resultat. Nu får jag inte upp rutan om det upptagna ip-numret. Jag kommer däremot åt hårddisken på minin från iBooken, så det verkar vara något strul på just utdelningen av internet. Vet någon vad som kan vara fel och hur jag fixar det?

Har du kryssat för Internetdelning på värddatorn (servern) typ denna fast dela via Airport och inte som jag via ethernet och slagit på "Personlig Webbdelning" i "Fildelning":

Jag kanske minns fel men tror att kontakten bryts om någon av datorerna varit i vila

Japp, nu funkar det. Av någon anledning hade jag kryssat av webdelning. Tack för det snabba svaret.

Nu märkte jag att allt inte fungerade lika bra som jag hade hoppats på. Att kolla på webbsidor fungerar, men jag får ingen kontakt med mailprogrammet från min iBook. Finns det ett lika enkelt svar på hur man fixar det?

Pinsamt - sitter nu med exakt samma problem som du och har inte gjort några ändringar, tror jag stännger ned båda burkarna en stund och startar den som jag vill ut med via internetdelning sist... återkommer OM detta hjälper - skriv gärna om du kommer på något.

1
Bevaka tråden