Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exakt samma minne till 1,42 GHz eMac som till 1,25 Ghz:aren?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en eMac 1,42 GHz, den billigaste varianten. Tänkte beställa den med 512 i minne eftersom 1 GB blir snuskigt dyrt att köpa på Apple Store. Tänkte istället köpa en 512 modul ifrån Komplett.se som bara kostar 509 kr. Dock så står det 1,25 GHz i deras konfigurator, så jag undrar om det är exakt samma minne i både 1,25 och 1,42? Det borde det väl vara? Men säkrast att kolla här först...

Minnet heter: "Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns. Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64"

Du har inte funderat på att kolla hos Apple först...;)

Jaja nu är den beställd i alla fall. Får vi se om eMac är en så hemsk fruktansvärd dator som en del tycker här... I och med den senaste uppgraderingen så känns inte Mac Mini som ett alternativ, för jag är inte beroende av TFT-skärm. För 7,100 :- så ska det nog duga.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 15:54

Jag använder en eMac i skolan. Tycker att den e helt ok, inga problem där inte.

Jag tycker eMacen har sina fördelar, t.ex. har den hårddisk och brännare som är av standard storlek.
Så om ett par år kan man ju sätta i en färsk HD-DVD-brännare och en billig 500 GB hårddisk.

Sen är det onödigt att köpa PC2700 minne när det finns PC3200 för samma pris.

1
Bevaka tråden