Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV 610

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 19:37

Har just installerat en EyeTV 610, men får bara in Comhems kanal 8(DisMix) och kanal 10(Eurosport). Inga andra kanaler trots att jag har satt i Comhems eget kort. Ca-modulen är Viaccess 1.0 v484. Tydligen är det modulen som inte accepteras av EyeTV 610. När jag sätter i modulen får jag informationen "Intitializing module". Och detta upprepas i det oändliga.

Köpte lådan och modulen på Macoteket.

Kan någon hjälpa mig?

tenno

tjena tenno! har du fått ordning på din eyetv 610?

jag har inhandlat en likadan och får in alla de digitala comhem kanalerna (var tvungen att uppdatera programvaran först), men inga av de analoga (tv3, kanal 5, ztv etc.) hur får man in dom?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-05-07 22:48
Ursprungligen av eugen.serov:

tjena tenno! har du fått ordning på din eyetv 610?

jag har inhandlat en likadan och får in alla de digitala comhem kanalerna (var tvungen att uppdatera programvaran först), men inga av de analoga (tv3, kanal 5, ztv etc.) hur får man in dom?

Man köper en analog tv-tuner , eyetv 610 tar bara in digitala kanaler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 00:38
Ursprungligen av eugen.serov:

tjena tenno! har du fått ordning på din eyetv 610?

jag har inhandlat en likadan och får in alla de digitala comhem kanalerna (var tvungen att uppdatera programvaran först), men inga av de analoga (tv3, kanal 5, ztv etc.) hur får man in dom?

Hur är det med bildkvaliteten? Har en eyetv 200 och kvaliteten är för dålig så jag använder den inte

  • Medlem
  • 2005-05-07 23:53

Jag har samma problem som tenno. Tror att det beror på CA-modulen. Jag har en Viaccess som är inhandlad på Macoteket. Har ni samma eller en annan?

jag har köpt min ca-modul (viaccess 4.84) på nettosat.nu, direkt länk:

http://nettosat.blawebb.se/index.php?a=v&n=10&p=8000

har haft eyetv 200 förut och i jämförelse är kvalitén inte så mycket bättre. skillnaden är faktiskt knappt märkbar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-24 22:11

Tydligen är det en Conax CA-modul, som skall användas för Comhems kort! Inte som tidigare uppgivits ett Viaccess CAM. Detta enligt Elgatos support liksom enligt UNEEDs inlägg i MacWorld Forum där jag går enligt namnet Bjerner.

Tyvärr tycks vare sig Macoteket eller iWarehouse känna till vilken modul som verkligen fungerar med Comhems kort! Och det skulle vara intressant och höra vilken typ av CA-modul som eugen.serov använder tillsammans med EyeTV 610.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 00:03

Har nu skaffat en Conax CA-modul för mitt EyeTV 610. Fantastiskt bra kvalitet på bilden! Tyvärr går det inte att se 3:an, 5:an och ZTV, som fortfarande sänds analogt. Men dom kanalerna blir säkert snart digitala! Inte heller finns det svensk text på alla filmkanaler. Men Elgato lovar att det blir s.k. closed caption i en senare uppdatering av programvaran.

Inspelning och uppspelning går lätt och smidigt. Men den svenska programtablån för Comhem finns ännu inte så det går inte att förprogrammera en inspelning.

Hoppas den här informationen är till nytta för dom som funderar på att köpa en EyeTV 610.

tenno

Köp på www.kjell.com

TV-Antenn / Parabol / Digitala mottagare / CA-modul / 30550

599:-

/

1
Bevaka tråden