Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märke på SuperDrive 16x i PowerMac G5?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

skall snart köpa mig en PowerMac G5 och tänkte spara in på dom grejjerna jag kan ordna i efterhand för att göra det relativt smärtfritt att genomföra köpet. En enkel grej är att välja en combo enhet istället för en SuperDrive och spara in en tusenlapp men jag undrar vad det är för märke på den?

/D

Apple håller sig sällan till ett märke på brännare. Det märke man får idag behöver inte vara samma om 3 månader. Det kan också vara så att du får ett märke och jag ett annat även om vi beställer samtidigt. Så var det när jag köpte min iMac G4. Jag fick en Sony och en bekant nåt annat märke men jag minns inte vad.

En rapport jag hittade sa att det i hans nya PM G5 satt en Sony DW-Q28A. Detta stod på dagens macintouch.com

Pioneer är ett annat vanligt märke Apple använder.

/Jens

Köp den brännare du känner för. Du kommer ändå att stöta på patrull när du inser att OS:et inte känner av att du har en apple brännare där. Lösningen är att ladda hem en tredjeparts drivrutin (som jag givetvis inte kommer ihåg vart den finns) så funkar allt klockrent. Tänkte i samma banor som du när jag köpte min 1,6:a men det funkar klockers för mig nu efter 1 timmes googlande och installerande av drivrutin.

Hittade drivrutinen. Den finns på http://www.patchburn.de/ och givetvis också till tiger.

Jag satte in en NEC 3520 (16x dvd-brännare) min i B&W G3 och det fungerar perfekt utan några drivrutiner and shit

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 18:01

När jag skickade iväg min iMac G5 för midplanebyte hade jag en Sony i den... När den kom tillbaks var det en Pioneer
Verkar som om de är de vanligaste så det kanske är smartast att ta en av dem?

Ursprungligen av Wheat:

När jag skickade iväg min iMac G5 för midplanebyte hade jag en Sony i den...

Förlåt en fråga från en obildad lantis men vad tusan är ett "midplanebyte" för något?

Ursprungligen av Olle@mac:

Förlåt en fråga från en obildad lantis men vad tusan är ett "midplanebyte" för något?

Count me in, fattar ingeting. Vad fasen kan midplanebyte vara för något?

Moppeljudet på första revisionens iMac G5 kanske ni känner till? Midplanet är komponenten som, enligt Apple, skapade det ljudet (defekta sådana).

Vad det egentligen gör, det har jag ingen som helst anning om :D.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 00:20

Haha.. Apple kallar sitt moderkort midplane. D.v.s hela moderkortet. I samma veva byter de alla fläktar, ja allt utom grafikkort, HD, CPU och minnen. Där fick ni veta nåt nytt

1
Bevaka tråden