Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Java?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 02:16

What is the current opinion regarding programming in Java? Is anyone actually developing anything of any value in Java these days or is the "vettig" Mac Developer using other languages and if so what?

Thanks,

JPW

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-06 08:28

Azureus är väl en av de största Java-appsen bland vanligt folk. Finns säkert andra saker oxo.

Val av språk ja...det e en knivig fråga.

Enligt mig:
Ska du koda en applikation som ska fungera på många olika OS så kan det vara värt o skriva logiken i java, sen kanske GUIt kan göras i InterfaceBuilder speciellt för Mac. Eller så gör du hela skiten i Java med SWT eller Swing. Det funkar oxo bra på Mac.
(Sen finns det ju andra c++ baserade APIs för multi-platform developing, typ WXWidgets, QT osv.)

Ska du skriva nåt bara för mac så är det väl Obj-C + Cocoa som gäller bland de flesta.
Men du skulle kunna skriva i Java oxo, de flesta som sitter på Mac skulle inte märkt skillnaden tror jag...

mvh
b0bben

EDIT:
Fattar du nån svenska eller ska man skriva på engelska?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-06 11:30
Ursprungligen av b0bben:

EDIT:
Fattar du nån svenska eller ska man skriva på engelska?

Om nån rad hade lämpligen varit på engelska...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 14:28

Tack...

Cool, b0bben. Tack för ditt svar. Ursäkta att jag skrev på Amerikanska. Ibland hamnar man inne i "tankarnas språk" när man vill uttrycker sig ganska enkelt och snabbt.

JPW

1
Bevaka tråden