Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skäm, visar samma som interna?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-05 23:58

Jag funderar på att köpa en PB eller IB som jag sedan ska koppla till en extern skärm för användning i hemmet. Hur blir det när man kopplar in en extern skärm? Visar den samma sak som på PB:en (PB:en måste vara öppen och visa skärmen) eller blir det som dubbla displayer?

Jag har kollat runt lite men hittade inget, vore tacksam för svar!

Alex

Ursprungligen av Wheat:

Jag funderar på att köpa en PB eller IB som jag sedan ska koppla till en extern skärm för användning i hemmet. Hur blir det när man kopplar in en extern skärm? Visar den samma sak som på PB:en (PB:en måste vara öppen och visa skärmen) eller blir det som dubbla displayer?
Jag har kollat runt lite men hittade inget, vore tacksam för svar!
Alex

iBook visar samma på en extern skärm som på den interna finns iofs hack så att det går att köra dubbelt men Powerbook har det som standard och mer grafikminne vilket betyder att Powerbooks är mer flexibla och kapabla vad gäller olika skärmlösningar. Powerbook kan även vara stängd vid användning med extern skärm.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 00:12
Ursprungligen av jazzper:

iBook visar samma på en extern skärm som på den interna finns iofs hack så att det går att köra dubbelt men Powerbook har det som standard och mer grafikminne vilket betyder att Powerbooks är mer flexibla och kapabla vad gäller olika skärmlösningar. Powerbook kan även vara stängd vid användning med extern skärm.

Ok, NICE

Så om jag köper en PB kan jag ha tex mail uppe hela tiden på den interna medans jag kör allt annat på den andra?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-05-06 00:16
Ursprungligen av Wheat:

Ok, NICE

Så om jag köper en PB kan jag ha tex mail uppe hela tiden på den interna medans jag kör allt annat på den andra?

Precis!

För iBook finns ett program som heter Scren Spanning Doctor som ger samma funktionalitet.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 00:20
Ursprungligen av akesson:

Precis!

För iBook finns ett program som heter Scren Spanning Doctor som ger samma funktionalitet.

Funkar det bra? Eller är det lika bra att köpa en PB för annars kommer jag slita av allt mitt hår? Jag har en iMac G5 nu så en IB skulle ju passa rent designmässigt

Scren Spanning Doctor fungerar för det mesta. Men kör man detta "hack" så måste man tänka på att datorns garanti ryker.

/M

  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 01:17

Ok, då tackar jag så mycket för infon!

1
Bevaka tråden