Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om en sajt med svenska widgets?

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
Vad tror ni om en sajt där man kan ladda upp egensnickrade, svenskspråkiga dashboard-widgets? Är det en bra idé eller räcker det med de amerikanska widget-sajterna?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-01 18:42

tokbra!

Kör på, vill ha den live innan fredag.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 19:35

lysande förslag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 20:30

Det låter kanonbra, det borde finnas ett stort intresse för en sån sida.

Kul att ni gillar idén! Funderar just nu för fullt över hur sajten ska byggas upp. Har ni förslag eller vill hjälpa till, hör av er!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 20:49

widgets.se verkar ledig. Skynda registrera innan Björnström tar den också

/Y

Jag tycker att det verkar vara en underbar idé

Helt nödväntigt med en sådan site - kör hårt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 21:49

Stämmer in med alla andra. ''Go for it!!''

Lätt den bästa idén på länge!

Verkligen bra. Det behöver ju inte vara något avancerat
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=547414#post547414

Ursprungligen av martenbjork:

Verkligen bra. Det behöver ju inte vara något avancerat
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=547414#post547414

Du är så välkommen att ladda upp din widget på den blivande sidan!

Möjligen kan ett hinder vara att för få bidrar med sina widgets till sidan, men med tanke på vilket intresse det verkar vara blir det förhoppningsvis inga problem.

Om det skulle bli av! Välkommet och lysande initiativ.

  • Medlem
  • 2005-05-02 01:36

En alldeles utmärkt idé, kör!

För att få lite ordning i arkivet är väl det bästa att alla widgets godkänds av en administratör innan de publiceras? Blir nog rätt lätt kaos och spamming om alla kan ladda upp. Om man då måste sitta och ordna upp allt ändå är det nog bättre att själv godtjänna allt från början.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-05-04 16:52

Inspiration kan hämtas här: http://www.dashboardwidgets.com/

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 17:01

Jag skulle gära vilja hjälpa till med att testa med mera kan tyvärr inte koda hemsidor men kan som sagt hjäpa och testa Widgetserna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-04 23:06

Tycker det låter som en bra idé! Är själv sugen på att knåpa ihop några egna små widgets, och iom att det inte verkar sådär jättesvårt så är det nog inget problem att få ihop en respektabel samling på sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-05 08:26

Om någon som redan gjort widgets och vet hur det funkar kunde göra en lite lathund för hur man skapar widgets skulle det säkert kunna komma fram massor av bra widgets.

EDIT: Jag tänkte mer på en kortfattad lathund på svenska. Men för dom som vill sätta igång redan nu så finns info på Apples sida: Göra egna widgets

Vi har börjat fixa med grafiken nu (Samuel J är den duktiga designern!).Texten är givetvis bara tramstext. Såhär ser det ut än så länge:

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-05 12:56
Ursprungligen av Kristofer:

Vi har börjat fixa med grafiken nu (Samuel J är den duktiga designern!).Texten är givetvis bara tramstext. Såhär ser det ut än så länge:

Ser väldigt bra ut, bra initiativ!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-05 13:04

Tjusigt! Dock ska väl sökrutan ligga över så att man kommer åt den direkt på 12"aren?

Om behov finnes så hjälper jag gärna till med programmering och kodning. Tyvärr ligger min kompetens nästan helt på .net / SQL-server osv, så ska det tramsas med php och annat så är det värre. Lite klassisk SQL kanske alltid behövs?
Säg till om jag kan bidra: axel [a] mac.se

  • Oregistrerad
  • 2005-05-05 13:25

Det ser riktigt bra ut...

Mycket lovvärt att ni gör detta.

hmm, försökte vara smart och tipsa om en förkortning av instrumentbrädsmanicker som webbaddress.

gissa om portföljsmafian skulle komma rusande fort!

  • Medlem
  • 2005-05-05 17:45

Kan bidra med lite php/mysql kompetens om så skulle behövas.
Dock har jag inte tid för något heltidsprojekt, men lite snickeri kan jag bidra med.

Kul att flera vill hjälpa till!
Vi letar just nu efter ett hem för sajten, vi kontaktar er när vi är redo för utveckling!
Axel, problemet med att bygga i asp är att jag i princip inte kan göra någonting då. Men vill du bygga rubbet så är det lugnt för mig;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-06 20:53
Ursprungligen av Kristofer:

Kul att flera vill hjälpa till!
Vi letar just nu efter ett hem för sajten, vi kontaktar er när vi är redo för utveckling!
Axel, problemet med att bygga i asp är att jag i princip inte kan göra någonting då. Men vill du bygga rubbet så är det lugnt för mig;)

Jag kan dansa också!

Nåväl, jag har fullt förtroende för er! Tyvärr har jag ingen serverplats att erbjuda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 21:48

Jag kan också bygga I alla möjliga miljöer. Säg till om hjälp behövs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 13:50

Vad grymma ni är!!

Hatten av!!

Bevaka tråden