Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Griffin iTrip

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-20 14:32
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-21 15:07
Ursprungligen av smurf:

Är det någon som har handlat från expansys??

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 15:31

Köp inte itrip!!! det var den sämsta prylen jag använt. funkade i stort sett aldrig helt tillfredställande, jämt störningar,dålig sändare. krångligt att ställa in frekvens.
Köp istället en airplay, fungerar inte heller helt tillfredställande, men är i allafall halvbra och är man inte så noga fungerar den väldigt bra... och är användarvänlig.
Det är vad jag tycker, jag kanske fick tag på ett måndagsexemplar...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-21 15:49

Det er stor forskjell på ulike bilmodeller hvor bra de fungerer, i mine biler fungerer den bra, dog kan man få problem om man kjører inn i et område der en radiostasjon sender på samme frekvens som du har stilt inn.
Jeg er veldig fornøyd med min, og kan trygt anbefale den. Innstilligen av frekvens er kanskje ikke så enkelt som på en airplay, men jeg synes det fungerer bra endå.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-21 23:17

En bra iTrip frekvens i sthlms-området är spannet mellan 101,9 -> 103,3Mhz - Är det något säkerhetsband, resten av FM-bandet är väldigt fullspäckat häromkring?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-22 14:37

Är det någon som har koll på vilket som funkar bäst en en låg eller hög frekvens?

Någon som har erfarenhet av både iTrip & "bandadapter"? iTrip är det enda som skulle funka för mig i bilen, men jag är ändå intresserad av hur hög/låg kvalitet det är...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-01 15:45

Vi testade en iTrip mini i Australien - funkade klockrent. Bra ljud, relativt iaf.
Samma iTrip funkar mycket sämre i Sverige (Helsingborg, där min kompis bor).

Köpte själv en AirTunes i USA för att den är smidigare och mer lättanvänd (dessutom är iTripen till "stora" iPoden så fantastiskt ful, tycker jag).

MEN det är väldigt svårt att hitta en frekvens som inte stör ut AirPlay-spelandet, så tyvärr är det svårt att få bra ljud. Men den är ju busenkel att byta frekvens på (knappar + & – )

Med Bandadapter menar jag en sladdkasett...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 23:15

Fick hem en iTrip från USA idag. Ljudet är väl sådär, men vad kan man egentligen vänta sig från en miniradiosändare?
Funkar tillfredställande som en nödlösning då sladd ej finns tillgänglig.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-15 15:49

Hade tidigare en Itrip till min Ipod-mini. Dock blev jag bestulen på den i Österrike i vintras. Blir snart till att inhandla en ny då det är oumbärligt i bilen.

Jag tycker det funkar helt ok, allt hänger på att hitta en bra ledig frekvens.
Självklart är det ingen CD-kvalité men jag lyckades matcha de olika radiostationernas kvalité = fullgod.

Så ni som klagar; Gör om - gör rätt;)

Fick min iTrip idag, och jag är över förväntan nöjd! Låter hur bra som helst, jag bedömer att kvaliteten är motsvarande de skivor jag brännt av mp3:orna.

Om det är så att man har strul med mottagningen skall man tydligen testa andra frekvenser för ev. bättre resultat. Jag kör 87.9mhz och bor strax söder om Göteborg. Min bil är en Saab 9-5 Kombi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 23:02

Macoteket hade den då han skrev sin post.

aha - men nu då, var kan man hitta en billig itrip? Man kan ju köpa beg. men jag hittar inga just för tillfället?!

Ursprungligen av martin_stenmark:

aha - men nu då, var kan man hitta en billig itrip? Man kan ju köpa beg. men jag hittar inga just för tillfället?!

Eftersom det är olagligt att använda den typen av radiosändare i Sverige, så finns det inte längre någon butik som säljer nya iTrip i Sverige.

Så enda chansen är att köpa begagnat, eller att du beställer från USA eller något annat land.

Men hur du än får tag på den, så får du ändå inte använda den i Sverige....

Den här (Monster Digital FM Transmitter & Charger) har fått mycket bättre kritik än iTrip.

Fördelen med den är att den ansluts med dockningskontakt, vilket gör att det är line ut istället för hörlursuttaget.

Bevaka tråden