Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung 173P (tft) beställt. Men(!) har den verkligen 16,7milj färger?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 20:55

Tjohoj!

Imorse beställde jag en Samsung 173P (17" tft-varianten från den "nya"-serien), allt har varit frid & fröjd fram till nu. Jag besökte samsungs hemsida och klicka fram till skärmen jag köpt, där jag fick syn på specifikationen som klart och tydligen beskriv att den högst klarar 16,2 miljoner färger, vilket jag inte har hittat på någon av alla återförsäljare i sverige som säljer den.

Nu undrar jag lite över hur jag ska göra, avbeställa? Feltryck på samsungs-hemsida? Har jag rätt reklamera den om det nu skulle vara feltryck på återförsäljarens hemsida?

Jag skulle vara otroligt tacksam för alla svar, kanske någon som t o m har skärmen i fråga, eller som vet vad som är rätt med färgerna?

Mvh Pontus

Hur många färger klarar du av att särskilja ärligt alltså?

Annars klarar den utav att visa 16.7 miljoner:

http://www.dustin.se/DustinPictures/PDF/S/5010058105.pdf

Men enligt Samsung är det just som du redan har skrivit 16.2 milj, men handen på hjärtat har 500000 färger ngn betydelse i sammanhanget?

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200310/20031031114554593_BN59-00395F-00Swe.pdf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 11:41

Tack för svaret!

Jag personligen kommer nog inte att se någon vidare skillnad, men min dåliga syn ;oP Jag tycker däremot att det är kasst att skriva ut en spec. som inte stämmer överens med den riktiga. Skärmen är så pass dyr, nästan 1000:- dyrare än t.ex motsvarande i t-serien?

Skall du koppla den till en mac eller pc? Du vet att det inte går att ställa in skärmen på en mac, dvs kontrast,ljusstyrka och liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 22:46

Det ska kopplas till min pm. Jag har faktiskt aldrig behövt ändra fabrikatinställningen på någon av min tidigare skärmar - genom dvi. Förhoppningsvis slipper jag det här också, men tack för tipset.

Ändrat: Hittade tidigare idag 2 varianter på 173p-skärmen under samsungs hemsida, där en av dem stämmer överrens med den jag beställde. Får hoppas på det bästa!

Ja kopplar du skärmen till DVI kan det nog fungera men annars...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-07 04:12

Fick hem skärmen igår! Suuuper trevlig. Det roligaste jag hittat är den sk på-av knappen, som även fungerar som en switch mellan två datorer, dock en vga.

Förövrigt var fabrikatinställningarna super, någon kalibrering behövdes inte alls.

1
Bevaka tråden