Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konfigurera AirportExpress med Comhem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, är förbryllad har en APX som funkar hur bra som helst hemma (BBB Adsl 24/sek) men får det inte att funka hos min flickvän. Har konfigurerat själva datorn efter comhem´s instruktioner och det funkar hur bra som helst när jag sticker in nätverkssladden i datorn....men inte när jag kopplar sladden till min airport express...Vilka inställningar behöver jag ändra och hur gör jag?

Tacksam för svar!

Senast redigerat 2005-05-03 16:11
  • Medlem
  • 2005-05-03 21:24

Du behöver inte konfigurera datorn efter comhems instruktioner utan APX:n. Sedan konfar du APX:n så att den delar ut dynamiska IP-adresser i ditt lokala nätverk. Du kan välja statiska IP-adresser också om du föredrar det.
Gå till Finder -> Program -> Verktygsprogram -> AirPort Administratörsvektyg ... konfigurera.
Lycka till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 21:28

Du behöver starta om modemet (genom att rycka ut strömsladden i några sekunder) efter att du kopplat in APX:n så att modemets låsning mot datorn släpper, sedan skall det fungera finfint (förutsatt att APX:n är inställd på att konfigureras via dhcp).

Om du sedan skall koppla ur APX:n behöver du åter starta om modemet för att få det att kommunicera med din dator.

Haha...nu när jag gjorde enligt ovanstående instruktioner så funkar det!!
Är mycket tacksam för hjälpen från 3OPAH och tei!!!

M.V.H
Per

1
Bevaka tråden