Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS Tiger ger bättre prestanda i spel

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-30 18:04

42% bättre prestanda i Doom 3!!!Barefeats
Får ni liknande resultat i olika spel?

Ursprungligen av Homy:

42% bättre prestanda i Doom 3!!!Barefeats
Får ni liknande resultat i olika spel?

42%...!? Hur får du dom siffrorna snarare lite drygt 10% eller mer exakt 10.2%...

Någon som provat Tiger + WoW och har lite fps resultat att bidra med?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-05-02 23:12
Ursprungligen av xplane:

42%...!? Hur får du dom siffrorna snarare lite drygt 10% eller mer exakt 10.2%...

Hehe! Ja du, om du kollar sidan igen så hittar du inte längre 10,2% heller. De har uppdaterat resultaten två ggr nu efter mitt första inlägg. Första gången stod det faktiskt 42%. Om du läser vidare under resultattabellen kan du se att de tydligen hade gjort lite misstag första gången. Nu står det 19,2% som bäst.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-03 12:45

Jag vet inte men jag tycker att wow har blivit mycket snyggare... Förut var det väldigt pixligt men nu med tiger är det helt kristallklart... Mitt halo fick 0% ökning på fps:en men jag testade dock utan anitaliasing på båda så jag vet inte om tiger är bättre på att rendera det...

Ang WoW så har jag inte märkt någon ökad FPS däremot har grafiken blivit bättre rent generellt på de inställningar jag har. Jag ser längre, färgerna är bättre etc etc.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ang WoW så har jag inte märkt någon ökad FPS däremot har grafiken blivit bättre rent generellt på de inställningar jag har. Jag ser längre, färgerna är bättre etc etc.

Jag märkte ingen skillnad. Dock så märkte jag att man såg längre i en patch som kom tidigare, typ 1.3.0 -- spekulerade att Blizzard skrivit om en hel del kod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 12:55

En vän som spelade WoW på min Mac säger att det numera inte laggar alls (jag har en PowerMac G4/533 med GeForce 2MX) sedan jag installerade 10.4.

1
Bevaka tråden