Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Applemusen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha blivit så grymt snuvad på ITMS i april måste jag ha nåt annat att längta till (orkar inte hoppas så mycket igen). Sitter också ganska nöjd med min mini här hemma och längtar egentligen inte efter nån ny hårdvara, förutom då det här med.......Applemusen med skrollhjul (viktigare för mig än två knappar faktiskt). Nån som hört några färska rykten sen mars?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 22:02

ojoj,,skulle det komma en ny mus skulle jag bli den första att införskaffa en...snarast. Varför inte en lasermus med bluetooth. (skrollhjul och tvåknappar tar jag för givet.. :rolleyes: )

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 22:05

så man snabbt kan skrolla genom låtlistorna när nya itms är här....har inte gett upp hoppet än...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 11:40

Jag skulle vilja ha en mus från Apple med minst fem knappar! Vänster, höger, Exposé, Dashbord och "Visa skrivbord".

De kan väl lika gärna ta i om de gör en ny mus. De kan ju inte börja på två knappar och sen om ett par år släppa en med tre eller fyra och scrollhjul...

Nej, förhoppningsvis stannar de vid en knapp. En scroll kan jag gå med på om de lyckas få in en utan att den känns som en extra knapp.

*greppa Logitech MouseMan Dual Optical*

jag håller med att scrollhjul är det enda som egentlitgen Saknas på nuvarande applemusen. Känns rätt ergonomiskt med bara en knapp. handen ligger som väldigt skönt.

Ursprungligen av AriTenenbaum:

jag håller med att scrollhjul är det enda som egentlitgen Saknas på nuvarande applemusen. Känns rätt ergonomiskt med bara en knapp. handen ligger som väldigt skönt.

Äntligen! Nån som håller med mig!

Jag kan tänka mig nåt i stil med med att hela musen är ett enda stort optiskt scroll-hjul, så om man rör fingrarna på musen på ett visst sätt så kan scrolla både i sidled och upp och ner. Kanske bara skulle bli besvärligt men om det funkar vore det en cool lösning.

Ursprungligen av AriTenenbaum:

jag håller med att scrollhjul är det enda som egentlitgen Saknas på nuvarande applemusen. Känns rätt ergonomiskt med bara en knapp. handen ligger som väldigt skönt.

Du använder den inte i jobbet va? Den funkar ok till iTunes o surfa 5 min men att jobba 8 timmar om dagen. Ergonomisk e de sista ja tänker på.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-05-14 00:06
Ursprungligen av AriTenenbaum:

jag håller med att scrollhjul är det enda som egentlitgen Saknas på nuvarande applemusen. Känns rätt ergonomiskt med bara en knapp. handen ligger som väldigt skönt.

Jag vill nog ha minst tre knappar på min. Exempel: jag håller precis på och lär mig Maya.

Redan vid vanlig användning använder jag två (vanliga + höger). När jag surfar blir det en till (mittenknappen extra - fliksurfning). När man kör Maya, då används alla tre flitigt. Dessutom kombineras de med massa knappar på tangentbordet. Nu är iofs Maya ett expertprogram, men jag har svårt att tänka mig att någon med förståndet i behåll skulle vilja klara sig med en musknapp i Maya. Dessutom hjälper det inte att använda Command eller Ctrl - de är modifierare för musknapparna (Shift och Option också för den delen). Kort sagt, jag vågar så gott som satsa pengar på att ingen av de professionella Maya-användare som finns med Macar (grymmaste PM antagligen) ens funderat på att köra med Apples möss.

Samma problem finns för övrigt i en del proffsprogram. CAD exempelvis. För min del, som använder dem, så har jag inte ens funderat på en mus med mindre än tre knappar...

Ursprungligen av TERdON:

Jag vill nog ha minst tre knappar på min. Exempel: jag håller precis på och lär mig Maya.

Redan vid vanlig användning använder jag två (vanliga + höger). När jag surfar blir det en till (mittenknappen extra - fliksurfning). När man kör Maya, då används alla tre flitigt. Dessutom kombineras de med massa knappar på tangentbordet. Nu är iofs Maya ett expertprogram, men jag har svårt att tänka mig att någon med förståndet i behåll skulle vilja klara sig med en musknapp i Maya. Dessutom hjälper det inte att använda Command eller Ctrl - de är modifierare för musknapparna (Shift och Option också för den delen). Kort sagt, jag vågar så gott som satsa pengar på att ingen av de professionella Maya-användare som finns med Macar (grymmaste PM antagligen) ens funderat på att köra med Apples möss.

Samma problem finns för övrigt i en del proffsprogram. CAD exempelvis. För min del, som använder dem, så har jag inte ens funderat på en mus med mindre än tre knappar...

Jag har planer på att köpa en speciell Maya-mus till min nästa dator. Det finns ju två USB-portar på trangentbordet bara att byta mus efter behov.
Apples mus är överlägsen på allt vanligt användande.

Om det sen visar sig att jag undermedvetet börjar använda flerknappsmusen till allt så lovar jag att erkänna det här på forumet

Apples mus suger - det är som att köra en manuellt växlad bil med bara 1 ben - hur dom ska kunna göra en mus som är bättre än de möss som Logitech tillverkare är för mig en gåta.

1
Bevaka tråden