Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Close Combat - First to fight till mac.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God afton,

Spelat lite Close Combat - First to fight på min iBook G4 (1.2, 768MB ram & R9200) och det fungerar finemang Kör i 1024 och det glider på vad jag har kännt än så länge helbra Verkar vara en bra portning. Spelet är faktiskt rätt roande, lite småcoolt att det är så ultraamerikanskt (spelar ni så förstår ni). Sen verkar mp corp vara helnice, dock inte testat det än.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-03 12:42

Egentligen kan man inte kalla det för "porting" eftersom det kom ut en vecka tidigare till mac än pc...

Ursprungligen av Rayden:

Egentligen kan man inte kalla det för "porting" eftersom det kom ut en vecka tidigare till mac än pc...

Ah, så pass Kanske därför det fungerar påpass bra

Är det nåt att ha då?
Jag har alltid gillat Close Combat serien men nu är strategin borta... nu är det ett vanligt FPS.
Är det bättre än Rainbow Six serien? För det verkar likna det mer än något annat.
Bättre än Americas Army?

Jag funderar på att handla detta men är grymt tvecksam...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Är det nåt att ha då?
Jag har alltid gillat Close Combat serien men nu är strategin borta... nu är det ett vanligt FPS.
Är det bättre än Rainbow Six serien? För det verkar likna det mer än något annat.
Bättre än Americas Army?

Jag funderar på att handla detta men är grymt tvecksam...

Det glider fint på min iBook G4. Till skillnad från Ghost Recon och Wolfenstein ET. har inte testat Rainbow Six-serien tyvärr eller Americas Army. Det är helklart kul, funkar MP:n bra så är det ett givet köp Får spela mer för att kunna ge ett bättre svar.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-05-04 00:16

Det verkar vara mer teamwork i CC:FTF.

I AA verkar alla bara springa omkring och skjuta vilt, fast man i vissa banor exempelvis ska utföra något uppdrag, som tex. identifiera en hög med vapen (knäppa kort på den för vidare identifiering)

Frågan är om CC:FTF kommer tvinga dig till teamwork...? Det är helt omöjligt att klara av Rainbow 6: Raven Shield uppdrag själv... näst inte omöjligt de uppdrag då du är själv.

Multiplayer är grymt kul, även om man max kan vara 8 spelare. Blir tighta fajter! Spring och köp!

Blev toksugen nu. Hur stort är det online?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-10 02:43

vänta er inga underverk. för den som gillar aa realismen kommer att bli beskviken!

Ursprungligen av babyman:

vänta er inga underverk. för den som gillar aa realismen kommer att bli beskviken!

AA = Americas Army I think? Det glider lite väl dåligt på min iBook. Det jag söker är lite skön "skjuta, kuta, gömma, skjuta lite mer..." i team. Kan det fungera är jag jäkligt sugen.

Ursprungligen av babyman:

vänta er inga underverk. för den som gillar aa realismen kommer att bli beskviken!

Realism och realism, det vet jag inte om jag associerar med AA. Nå, spelvärdet är högt ändå. jag gillar att sniper är svårspelat, inget AW camping här inte. Skulle nog säga att spelet är en 50/50 blandning av CS och Ghost Reacon

Som det flesta FPS är uppdragen för single player ganska enkla, även på svårare nivåer. Fienderna står ofta på samma ställe så.... Men multiplayer ser det lovande ut för. Man kan tycka att 8 spelare är litet, men banorna är anpassade för det och det blir tempo i det hela. Vi får se om det kommer mer banor framöver. Ganska buggfritt över lag, vilket man inte kunnat säga om AA genom åren som först nu ser hyfsat ut.

Förresten, om någon lirar online är det jag som är Blackadder

1
Bevaka tråden