Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook med Tiger?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 08:49

Var inne på Apple stores hemsida och kika in ibooken. I specifikationerna längst upp står det att ibooken levereras med Panther men om man läser längre ner bland de mer utförliga specifikationerna står det att den levereras med Tiger. Om fallet är att man får Tiger med lägger jag in en beställning snarast.

-----------------------------
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/RM6FXLlhM72337xwr6f1ASVDOJh/0.0.11.1.0.6.23.1.1.1.0.0.0.1.0

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-03 11:13

"Ett avancerat operativsystem
iBook levereras med Mac OS X 10.4 "Tiger", Apples användarvänliga, nästa generations operativsystem."

Måste väl innebära just det! ( ? )

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 12:23

Det var ju det jag skrev i mitt inlägg. Låt mig då tydligöra mig ytterligare. Eftersom budskapen på hemsidan är något motsägelsefulla, har någon beställt en ibook och fått tiger levererad med?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-03 13:36

Nu ligger AppleStore nere, så jag hann inte kolla klart. Men jag tror du kan vara ganska lugn. Apple har alltid levererat nya datorer med det senaste operativet. Det är t o m så att om du beställt datorn mellan 12/4 och 29/4 (lanseringsdatumet för Tiger) så får du köpa Tiger för 295:-. Men eftersom Tiger lanserats så får du det levererat med din iBook. Referenserna till Panther handlar nog bara om att man inte hunnit uppdatera alla sidor.

Köp, vetja!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-03 13:52

En vän till mig beställde en Mac Mini igår och han skulle få den med Panther och inte med Tiger...Han till och med ringde och snackade med någon på Apple Store. Jag finner det mycket märkligt...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-03 13:54
Ursprungligen av PJW:

En vän till mig beställde en Mac Mini igår och han skulle få den med Panther och inte med Tiger...Han till och med ringde och snackade med någon på Apple Store. Jag finner det mycket märkligt...

What? Det kan jag inte förstå! Okej, då får jag väl ta tillbaka vad jag skrev.

Men nu uppdateras ju AppleStore, så kanske blir det ändring nu.

  • Medlem
  • 2005-05-03 13:57
Ursprungligen av PJW:

En vän till mig beställde en Mac Mini igår och han skulle få den med Panther och inte med Tiger...Han till och med ringde och snackade med någon på Apple Store. Jag finner det mycket märkligt...

Jag pratade med Apple Store för bara någon timme sedan och blev lovad att Tiger skulle följa med iBook och PowerBook, dock inte förinstallerat.

Ursprungligen av skamuel:

Nu ligger AppleStore nere, så jag hann inte kolla klart. Men jag tror du kan vara ganska lugn. Apple har alltid levererat nya datorer med det senaste operativet. Det är t o m så att om du beställt datorn mellan 12/4 och 29/4 (lanseringsdatumet för Tiger) så får du köpa Tiger för 295:-. Men eftersom Tiger lanserats så får du det levererat med din iBook. Referenserna till Panther handlar nog bara om att man inte hunnit uppdatera alla sidor.

Köp, vetja!

Är det sanning!?...beställde min ibook den 11/4...bittert

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-03 22:41

Jag beställde en iBook den 4/4. När jag ringde supporten och frågade om jag skulle få en kupong på Tiger så sade dom blankt nej.
När jag frågade en högst hypotetisk fråga: "Om jag skulle avbeställa min iBook och i samma andetag beställa en ny, skulle jag då få med Tiger?"
Då svarade support-tjejen: "Om vi gör så här, jag skickar Tiger till dig. Då slipper vi på Apple Store ta hand om din retur, frakt osv. och du slipper vänta på din dator onödigt länge."
"En mycket bra lösning tycker jag!" svarade jag.
Den 29/4, kl 16.00 hämtade jag mitt paket på Posten. Jag är en mkt nöjd kund

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-03 14:52

Nu är AppleStore uppdaterad, och iBook levereras med Tiger.

1
Bevaka tråden