Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

23 apple cinema + vilket graffe-kort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Hade tänkt att kanske köpa mig en 23 apple cinema display, jag undrar om det grafikkort som följer med standard i 2*2 powermac "ati readon 9600 128 mb" räcker?

Vilket grafikkort hade ni rekomenderat? Jag kommer köra en hel del photoshop men även finalcut...

En annan fråga också är det ngn större prestandard skillnad på 9600 samt 9650 ati kortet?

Skriv gärna med priser om ni vet...

/Bruno

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-03 10:26

Nu har jag förvisso inte kört Photoshop så jag vet inte hur det påverkas av skärmen, men min Cinema 23" fungerar fint minin som kör med Radeon 9200....

matseng: Nya eller gamla Cinema 23"? En kollega vill köra den nya 23" med en pc (ati X850) och kan du köra ett 9200 så borde det fungera för han med.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-10 09:27

Nya Al-23". Köpte den för dryga månaden sedan.

Hur den fungerar mot en PC är ju en annan fråga. Förvisso har den ju egna ljusstyrkekontroller på sidan så man behöver inte använda mjukvara för att ställa in ljusstyrkan. Men det gäller ju att man i PC'ns graffadrivrutin kan ställa in 1920x1200 i upplösning, fast det låter ju som en väldigt standardmässig upplösning så det borde fungera fint.

1
Bevaka tråden