Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer det för nya telefoner hos tre?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har någon hört nåt rykte? Jag vil ha en ny lur snart. Gärna en med macsync. Min Z1010 börjar kännas gammal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 19:33

6680 kommer snart...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-06 23:02
Ursprungligen av Elias:

6680 kommer snart...

Nokia 6680 började säljas idag enligt Mobil.se

Någon som vet om den kommer att säljas av tre?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-04-06 23:52
Ursprungligen av Anton S:

Nokia 6680 började säljas idag enligt Mobil.se

Någon som vet om den kommer att säljas av tre?

Första gången på lääääänge som jag blivit sugen på en Nokia ju....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-06 23:55
Ursprungligen av nubi:

Första gången på lääääänge som jag blivit sugen på en Nokia ju....

Samma här, jag har alltid gillat SonyEricsson framför Nokia men 6680:n verkar riktigt intressant.

Undrar hur den lirar med iSync? Den kör Series60 så det borde väl fungera att synca med macen?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-28 19:44
Ursprungligen av davgra:

Har någon hört nåt rykte? Jag vil ha en ny lur snart. Gärna en med macsync. Min Z1010 börjar kännas gammal.

Det kommer ju en Z800i snart...

Ursprungligen av Shinzon:

Det kommer ju en Z800i snart...

Jepp, den skulle man vilja ha... Den kommer dock inte förrän maj-juni antagligen

6680 är som brukligt hos Nokia numera, en besvikelse.. Men så gillar jag inte Nokias menyer el dyl i dagens modeller. En telefon jag inte skulle köpa, har den på jobbet för tester så vi har kört igenom den en del. Men inget för mig iaf.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-07 01:46
Ursprungligen av Jürgen B:

6680 är som brukligt hos Nokia numera, en besvikelse.. Men så gillar jag inte Nokias menyer el dyl i dagens modeller. En telefon jag inte skulle köpa, har den på jobbet för tester så vi har kört igenom den en del. Men inget för mig iaf.

Något speciellt som gjorde att du blev besviken eller var det mest det allmänna intrycket? Det är synd om det inte är någon bra telefon då utbudet av vettiga 3g-telefoner är rätt begränsat. Förutom SE V800 och Motorola A1000 finns det inte mycket att välja på. Det bästa är kanske att vänta på SE K600 istället eller gå tillbaka till 2G och skaffa en K750 som verkar väldigt trevlig.

De som vill se mer av Nokia 6680 kan hitta två wmw-filmer lite längre ned på denna sida: mobile-dreams.net

Det är nog en blandning av flera saker som gör att jag inte gillar den, utseendet, hur den känns rent fysiskt, knappsatsen o knapplaceringen, menysystemet (grafiskt + logiskt), kompabiliteten (vi testar dom mot streaming där Nokia INTE placerar sig bra kan jag lugnt säga tack vare sin RealPlayer).

  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 08:54

Själv tycker jag att 6680 är en riktigt bra 3G-lur - i alla fall om man sedan tidigare lärt/vant sig vid series60-gränssnittet. Utvecklar och testar mycket med Symbian och 6680 är rapp och snygg. Får troligen händerna på en för egen del snart och slipper prototyperna som alltid har lite skönhetsfel.

Men som det heter - smaken är som...

Ang streaming så finns det väl andra program än RealPlayer för det, eller?

Visst finns det det, men RealPlayer är ju det som ligger som <default> på dom, vilket är vad vi testar mot. Inte mot 3e partsprogram som användaren kan installera.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-07 20:22

Jag mailade tres kundtjänst angående huruvida de hade planer på att börja sälja Nokia 6680. Svaret jag fick var:

Hej!

I dagsläget har jag ingen uppgift på om vi kommer att ta in denna mobilmodell.

Med vänliga hälsningar

XXXXXX
Kundservice
3

Det verkar alltså som om vi kommer att få vänta ett tag innan tre börjar sälja denna lur.

Nån som har hört när tre släpper z800, blir det denna vecka eller nästa vecka?

både 6680n och z800 finns på nya prislistan i butik... 6680 skulle börja säljas den 3:e enligt försäljaren (fasligt dyr) antar att z800 släpps samtidigt...dvs imorgon...

Måste säga att Nokia 6680 är en riktigt bra telefon, det var länge sedan jag ville ha en Nokia men den här är riktigt trevlig. Bra e-post klient, hyggligt med minne (dock ett stort minus att de använder DV korten..), trevlig skärm och massvis med trevlig program.

Kan rekommendera den!

/Stefan

Z800 levereras i början av nästa vecka från Tre.
Jag blev uppringd av en säljare idag eftersom mitt Tre-abonnemang går ut nu. Jag berättade att jag inte ville ha någon av telefonerna som finns i utbudet men att jag skulle förlänga abonnemanget när dom får in z800. Han sa att han skulle återkomma den dagen då han visste mer om z800:an. Tre timmar senare ringde han och sa att den börjar levereras tidigt nästa vecka.

Så jag förlängde med 12 månader...

Telefonen kostar 295:- med Fri300, 495:- med Fri120 och är gratis med Fri600

Verkligen ett bra pris på z800! Ska ta och ringa ett samtal idag och förlänga mitt kontrakt!

Ursprungligen av wrongturn:

Verkligen ett bra pris på z800! Ska ta och ringa ett samtal idag och förlänga mitt kontrakt!

Ja, gör det. Det är ju iofs inte officiellt än och Tresäljarna vet inte så mycket om kommande mobiler. Om dom säjer att det inte går så säg bara att du vet två andra som har fått beställa och att du vet att z800 är på gång. En kompis till mig beställde också en igår men säljaren var tvungen att snacka en massa med sina kollegor först..

två stycken kompisar har beställt idag! Jag beställer min z800 imorgon!

Går man in nu på 3s hemsida och köp 3 nu online shop så finns z800 med nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-05 06:29

Går det att låsa upp telefoner man köper med Tre? Jag skulle behöva använda den med ett utländsk SIM+kort också. Var gör man det bäst och billigast i Sverige isf?

//mattan

  • Medlem
  • 2005-05-05 20:56

Köpte min z800 på tre idag.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-05 21:01

Använd er inte av företaget 3, myglare är vad dem är. Dålig täckning, dålig kundservice och dyrt.

Enligt mig iaf

  • Medlem
  • 2005-05-05 21:11

Tack för varningen men nu är det försent.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-05 22:14

Det är billigare att köpa telefonen utan abbonemang och skaffa något billigare kontantkort eller abbonemang.

Fast man skall skaffa den operatör som man ringer mycket innom. Har alla sina polare tre så är det ju billigare att skaffa dem.

  • Medlem
  • 2005-05-06 09:40

Kan man få den för mindre än 3600:- ? Det är vad den kommer att kosta mig totalt under ett års bindningstid ... inklusive 600 min samtalstid varje månad.

Man kan inte få z800 för under 3600kr.

Man kan låsa upp z800 och stoppa i andra simkort!

Har tre och har inga problem med fakturor eller andra saker!

Jag har heller aldrig haft problem med Tre.
Jag fick min z800 idag förresten. Synd att den inte fungerar med iSync bara...

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-05-06 18:48

iSync, Z800 och Tiger funkar för mig.

Bevaka tråden