Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Cinema 20" på Ibook?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-04-27 18:08

Apple sänkte ju priserna idag vilket gör att jag börjar fundera på ett köp. Idag har jag en schysst 19" Philips kopplad till min Ibook vilket funkat fint. Men jag börjat jobba mer med Tryck och foto och där tror jag inte skärmen riktigt hänger med.

Därför undrar jag fungerar Apple Cinema 20" skärmen direkt på min Ibook eller måste jag köpa något dyrt extratjafs? Kommer även kanske vilja använda den på min PC som också bara har VGA-portar..

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-27 18:14

ACD funkar endast digitalt, dvs DVI. Tyvärr.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-04-27 18:16

Gud vad jag älskar när snåla jag köper prylar som inte duger

Aja får la bli en PB innan skärmköp då.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-27 18:33
Ursprungligen av skatan:

Gud vad jag älskar när snåla jag köper prylar som inte duger

Aja får la bli en PB innan skärmköp då.

iBook + Mac Mini = PowerBook ?
(alltså du kan ju köpa en iBook + en mini för samma pengar, nästan, som en PB !?)

Minin har ju DVI-utgång...
Har själv en 20"-are som är såååå fin till minin.

Varför inte omvandla VGA signalen från iBooken till DVI?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-27 19:28
Ursprungligen av Svampisen:

Varför inte omvandla VGA signalen från iBooken till DVI?

Mig veterligen är det inte möjligt. Motsatt "riktning", från digital till analog signal är dock möjlig mha adapter.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-04-27 19:42
Ursprungligen av Svampisen:

Varför inte omvandla VGA signalen från iBooken till DVI?

Lite de denna tråden är har som syfte. Om det finns något billigt alternativ att kunna använda DVI.

Någon klarhet ännu?

http://www.xstore.se/html/produkter/DVI_adapter_analog_DVI-analog_VGA_ho-ha.10101.html

Fungerar det alltså med en sådan adapter, nån som har provat?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-02 14:37

20" ACD kan inte ta emot analog signal, vilket iBooken skickar ut. Oavsett om kontakterna går att para ihop med diverse adaptrar.
Kolla på dells 20" (samma skärm-element) som jag har för mig kan ta analog och digital signal. Den är dessutom billigare (men fulare )

Ursprungligen av Micke F:

20" ACD kan inte ta emot analog signal, vilket iBooken skickar ut. Oavsett om kontakterna går att para ihop med diverse adaptrar.
Kolla på dells 20" (samma skärm-element) som jag har för mig kan ta analog och digital signal. Den är dessutom billigare (men fulare )

Alltså DVI-D och inte DVI-I på apples skärmar?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 14:43

Varför inte en formac? På pappret ser de ju ut att vara ruggigt bra! Plus att de är grymt snygga oxå!

/jensa

1
Bevaka tråden