Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktljud i nya 17"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis fått nya 17 tummaren levererad. Allt är bara bra med den förutom ett konstant lågt susande ljud från vänstra sidan. Som om fläkten går hela tiden på låga varv. Någon annan som upplever nåt liknande?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-28 09:06

Det kan vara susandet från hårddisken som du hör. Jag tog upp en liknande sak här (dock gällde det en PB15"):

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=74203

Tack. Kan nog vara det. Jag uppgraderade från 1,5 till 1,67 och min gamla hade inte detta ljud. Är det inte en annat fabrikat på hårddisken. Upplever också att ljudet ändrar frekvens ett par gånger i minuten. Det är som du skriver inget högt ljud men ändå fullt hörbart....om man skall vara petig.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-29 12:40
Ursprungligen av Ryberg:

Upplever också att ljudet ändrar frekvens ett par gånger i minuten.

Ja, det är det som jag upplever som mest irriterande (irriterande är kanske ett lite väl starkt ord, för jag är otroligt nöjd med datorn)...

  • Medlem
  • 2005-04-29 10:58

Det är hårddisken. Fläkten på powerbookarna låter riktigt ordentligt.

Ja ni vet hur det är, det är svårt att hitta bra folk nu för tiden.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-02 12:22

samma sak med min 12" 1,5ghz. Hdd låter en hel del, en kompis hade en 12" 867 och den var knäpp tyst, var jäkligt impad! en sådan skulle jag vilja ha istället..

1
Bevaka tråden