Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till ADSL snabbt!?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 15:30

Hej hej,

Jag har ett STORT problem. Just nu lever jag utan tillgång till internet. Det funkar ju inte att leva då! Jag fick en stor vattenläcka i min lägenhet och fick flytta ut med en gång. Jag har flyttat ca 200 meter och måste bo där till 1 augusti.
Problemet är att den nya lägenheten inte har bredband eller nått. Jag har ringt bredbandsbolget och frågat om det kan flytta mitt abonnemang till nya adressen. Det skulle ta 6-8 veckor pga Skonova tydligen. Puhh..trist...flytt tillbaka tar lite långt tid.

Så nu till frågan!
Har någon några förslag vad jag ska göra? Vad finns det för alternativ? Mina jobbkompisar har redan varit uppe på taget och försökt sätta upp en trådlös uppkoppling från gamla lägenheten men det gick inte. (stor skog mellan).

Finns det några alternativ? Cabel? typ snabbt billigt modem? nått bara? något man kan binda sig i 3 månader max..

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 15:39

Att ansluta sig till kabelbredband (tex Com hem eller UPC/Chello)brukar gå snabbare.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 19:03

om man inte har det i huset är väl det svårt eller? ska checka! peace

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-04-29 20:01

Kanske skulle Tele2 Turbo kunna vara ett alternativ, enligt Tele2 går det upp till 4 gånger så snabbt med ett vanligt modem, efter att man laddat ner ett program som packar inehållet på hemsidorna. Programmet kostar 19 kronor per månad och ska fungera med Mac OSX.

Ursprungligen av Dega:

Så nu till frågan!
Har någon några förslag vad jag ska göra? Vad finns det för alternativ? Mina jobbkompisar har redan varit uppe på taget och försökt sätta upp en trådlös uppkoppling från gamla lägenheten men det gick inte. (stor skog mellan).

Provade de att sätta upp en extern antenn på burken? De normala antennerna är ganska kassa på en hel del basstationer. Annars. Dra kabel.

Jag var utan i 6 månader och tro mig, det är nästan som att sluta röka - abstinensen avtar med tiden - kanske det är av godo att göra något annat än vara beroende av internet.

1
Bevaka tråden