Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar jag skriva något här?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2005-04-30 10:29

Med tanken på att det närmaste jag kommit Mac är iPod? Dock har jag testat Linux en hel del men inte varit så nöjd att jag helt kunnat gå över, Mac däremot vågar man väl kliva över till utan alltför mycket oro? Det jag tvekat inför vad det gäller byte från m$ är "seriositeten" hos andra leverantörer och här ligger Linux lite efter, Novell börjar väl närma sig men har inte nått riktigt ända fram än.
Mac har jag inte funderat så mycket över tidigare, särskild hårdvara, applikationer som bäst passar tidningar och arkitekter eller liknande osv. Inget vidare för en vanlig kontorsråtta således? Men sen när jag börjat läsa på lite verkar det trots allt kunna vara något även för mig. När jag var i Apple store Soho häromveckan blev jag r i k t i g t intresserad utan att ha sett så mycket mer än utsidan (läcker) och gui (ännu läckrare, i alla fall på den där grymma 30"-skärmen de demade på). Det känns som Linux/Unix men i en seriös kostym, låter det som en vettig tolkning?
Så, en Mac Mini borde väl vara en bra start? Det enda jag inte kan göra på den är spela (som jag ändå inte borde göra, jag är ju vuxen!! ) men nästan allt annat bör funka. Mitt ekonomiprogram (har egen firma) Mamut lär jag väl få fortsätta köra på någon PC och kanske också banken låter det som i en del kommentarer här i forumet.
Well, vi får väl se om det blir något snart, ska läsa på lite mer här i forumet innan jag bestämmer mig.

Ha det bra allihop!

Ps iPod och iTunes, trots att det är på PC, underbart! Ds

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-30 11:33

Självklart vågar du skriva här även om du inte har skaffat din mac än. Välkommen.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-30 19:37

Instämmer med förgående talare, däremot kan man inte garantera att du kommer få allt för många opartiska råd angående byte eller ej byte till den ljusa sidan...

//Filip

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 19:48

Du kan ju ställa in PCn i en garderob någonstans och styra den från Macen med VNC, MS Remote Desktop Connection eller Apple Remote Desktop, eller köp MS Virtual PC.

Om du nu måste ...

1
Bevaka tråden