Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple cinema display till PC ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-28 23:33

Ja jag undrar om man kan koppla en apple cinema display, (en sådan som på bilden under) till en pc.

mvh
marcus

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 08:07

Ja. Om du också skaffar en DVI-ADC-konverter från Apple eller annan tillverkare. 20" Cinema Display kräver dessutom ett nVidia-kort i PCn för att få rätt upplösning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-29 19:30
Ursprungligen av Schuckert:

Ja. Om du också skaffar en DVI-ADC-konverter från Apple eller annan tillverkare. 20" Cinema Display kräver dessutom ett nVidia-kort i PCn för att få rätt upplösning.

Oki, jag har en ibook, det är inte den adaptern man får med man kan använda ? eller det kanske är en dvi-vga adapter, jag funderar på 17" inte 20". har iof nvidia kort.

Adaptern som följer med iBook är MiniVGA-->VGA, och går alltså inte att använda.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-29 20:33

oki vad kostar en sådan adapter man ska ha då ?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 10:18
Ursprungligen av Lauren:

oki vad kostar en sådan adapter man ska ha då ?

Jag har för mig att den ligger runt 1.000:-, men den har utgått, så det blir till att köpa begagant eller kolla med Apple.ÅF om de har kvar i lager. Vi har någon enstaka, tror jag

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-04-30 10:21

De gamla ADC-skärmarna funkar rätt kasst till annat än maccar. Om man kopplar den till en PC med DVI->ADC-adapter så kan man t.ex. inte ändra på ljuset på skärmen. Oanvändbart...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-30 14:38
Ursprungligen av bollman:

De gamla ADC-skärmarna funkar rätt kasst till annat än maccar. Om man kopplar den till en PC med DVI->ADC-adapter så kan man t.ex. inte ändra på ljuset på skärmen. Oanvändbart...

jasså såpass,så det är inte att rekommendera eller ? det finns bara det sättet att koppla på eller ?.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-05-01 15:43

Japp. Problemet är att de gamla ADC-skärmarna _endast_ kan fås att ändra sina inställningar via bildskärmskontrollpanelen, det finns ju ingen logik i dem. De nya metall-skärmarna med DVI har ju knappar på sig där man kan ändra inställningar ifall man inte har dem till en mac.
Rekommendera och rekommendera. Jag hade en 20" cinema till en PC ganska länge. Jag ställde in ljuset på en mac, sen flyttade jag över skärmen och det blir ju bra bild, inte tu tal om det, men att ändra inställningar kan man glömma. Man _kan_ ändra med grafikkortet men det är ju inte fullt så bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-05 13:17
Ursprungligen av bollman:

Japp. Problemet är att de gamla ADC-skärmarna _endast_ kan fås att ändra sina inställningar via bildskärmskontrollpanelen, det finns ju ingen logik i dem. De nya metall-skärmarna med DVI har ju knappar på sig där man kan ändra inställningar ifall man inte har dem till en mac.
Rekommendera och rekommendera. Jag hade en 20" cinema till en PC ganska länge. Jag ställde in ljuset på en mac, sen flyttade jag över skärmen och det blir ju bra bild, inte tu tal om det, men att ändra inställningar kan man glömma. Man _kan_ ändra med grafikkortet men det är ju inte fullt så bra.

oki jag hqr en ibook g4, 1.2 ghz, kan jag då koppla den skärmen till min ibook och sen ställa in den som du gjorde o sen koppla in till pcn , jag ska nog ha 17' isf.

1
Bevaka tråden