Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet glappar!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 13:08

Batteriet på min ibook har tyvärr börjat glappa. Inte så att datorn störs av det, men jag kan inte låta bli att störa mig lite på det.

Finns det någonting man kan göra åt det?
Eller måste man lämna in den på någon sorts reparation?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-04-30 14:25
Ursprungligen av _Christina:

Batteriet på min ibook har tyvärr börjat glappa. Inte så att datorn störs av det, men jag kan inte låta bli att störa mig lite på det.

Finns det någonting man kan göra åt det?
Eller måste man lämna in den på någon sorts reparation?

Tror inte du behöver det.

Jag har visserligen en PB Titanium, och mitt batteri sitter inte bergfast. Med andra ord har jag också märkt att det glappar en aning, inte mycket. Min PB funkar lysande ändå. Har inte ens sett det som ett problem.

Anledningen att det funkar är nog att kontaktfjädrarna tillåts flexa en aning, och då fungerar anslutningen ändå.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-05-02 12:07
Ursprungligen av _Christina:

Batteriet på min ibook har tyvärr börjat glappa. Inte så att datorn störs av det, men jag kan inte låta bli att störa mig lite på det.

Finns det någonting man kan göra åt det?
Eller måste man lämna in den på någon sorts reparation?

mitt batteri har alltid glappat - det är jättejobbigt.
Har inte ens övervägt att lämna in den, då det enkelt fixas med lite toalettpapper (obs, oanvänt) mellan datorn och batteriet.
Mitt batteri har till och med glappat av, dvs, skruven(?) som håller det har snurrat så att batteriet ramlar av. detta har hänt 3 gånger sedan i början på februari, när jag fick datorn.
men som sagt, lite papper imellan och det sitter mycket bättre.

mvh
andyh

Har du garanto lämna in den på reparation för så ska det inte vara.

På min gamla TiBook G4 500 hade jag också några papperslappar mellan batteriet och datorn.
Om man inte byter batteri ofta så är det inte direkt störande, men som Mattias säger så om du har garanti så ska du ju inte och sitta och flumma med sånt.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 14:09

Nej, borde nog ha garanti. Hmm.. då ska man bara hitta kvitto o sånt..
Som sagt så stör det inte datorn, men det blir en kant av att det sticker ut, och det fastnar överallt.
Då bär det av till affären imorgon!
Tack för hjälpen!

Du ska normalt inte behöva kvitto är det en auktoriserad service verkstad räcker det med datorns serienummer.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 14:52

aha, vad bra.. tar jag bara med mig datorn dit då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 15:18

Ring Apples support på 0771-19 95 19 först.

1
Bevaka tråden