Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag loggas ut från Telia hela tiden

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-30 00:05

Jag måste starta om modemet och vänta 20 minuter efter bara en stunds uppkoppling. I Safari resp MacICX ser det ut som följer när jag försöker logga in utan modemomstart. Varför?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-30 00:17

Ah, en gammal fls-favorit! Testa att frigöra & förnya dhcp-lånet.

  • Medlem
  • 2005-04-30 00:21

I modemet/routern? Det hjälper inte om jag gör det lokalt. Hittar ingen sån inställning i admingränssnittet (Linksys).
Jag har två macar trådlöst mot en wifirouter med inbyggt modem, och en mac inkopplad med med tp-kabel.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 00:33

Prova med Systeminställningar > Nätverk > TCP/IP

  • Medlem
  • 2005-04-30 00:43

Som sagt kan jag förnya dhcp på resp dator utan att det hjälper. Men nu har det (ta i trä) gått 41 minuter sedan den senaste omstarten. Kanske det håller den här gången. Telia har som somliga kanske vet jobbat med sina system för att få bort inloggningen. Det kan ju kanske vara en rest av det som krånglar...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-30 00:54

Det är i routern du isf skall göra det.

Fick precis samma problem när jag plockade bort min Cisco PIX och satte in en Linksys WRT54G för ett tag sedan. Vet inte varför problemet uppstår, men precis som nämts ridigare så räcker det att frigöra & förnya dhcp-lånet i Linksysen. Hade aldrig några problem med detta med PIXen så den åker nog tillbaka.

  • Medlem
  • 2005-04-30 10:32

Var gör man det i Linksysen, rudeboy? Jag har en likadan tror jag. Gränssnittet borde iaf vara det. (I går fick jag 45 minuter.)

Ursprungligen av Baron:

Var gör man det i Linksysen, rudeboy? Jag har en likadan tror jag. Gränssnittet borde iaf vara det. (I går fick jag 45 minuter.)

Sitter inte hemma nu men fritt ur minnet så går man in under status och sedan Wan. Jag använder så sett Sveasofts firmware av någon version som jag inte har koll på. Kan vara så att det är en av de saker som är ändrade.

//JD

  • Medlem
  • 2005-04-30 11:27

Jag tror att jag hittade det. Tack alla för hjälpen. Nu får vi se om det håller.

1
Bevaka tråden