Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal Svensk tidsangivelse?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 16:44

Hej,

Kör senaste ical och har valt att ha engelska/amerikanska som systemspårk.
Problemet är att jag bara kan ställa in enl am/pm och inte enligt svenskt tidsystem.
Något som vet hur man gör för att få skriva in 15.00 istället för 03.00 am/pm?

Mvh
Jens

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 11:09
Ursprungligen av Jens:

Hej,

Kör senaste ical och har valt att ha engelska/amerikanska som systemspårk.
Problemet är att jag bara kan ställa in enl am/pm och inte enligt svenskt tidsystem.
Något som vet hur man gör för att få skriva in 15.00 istället för 03.00 am/pm?

Mvh
Jens

Jag undrar samma sak, rätt gammal tråd men jag hoppas att väcka liv i den kan ge svar.

Jag har verkligen insett vilket enormt bra program iCalender är! Fungerar utmärkt om man vill ha lite hjälp att strukturera upp sitt liv en aning.

Kolla bara så praktiskt, vackert och strukturerat:

Om ni kan tänka er att köra iCal helt på svenska så borde följande funka: Visa info på iCal i Finder. Fäll ut sektionen med språk och klicka ur alla utom "sv". Starta iCal.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 13:32
Ursprungligen av Christofer:

Om ni kan tänka er att köra iCal helt på svenska så borde följande funka: Visa info på iCal i Finder. Fäll ut sektionen med språk och klicka ur alla utom "sv". Starta iCal.

Tack för tipset! Det var bra och nu kör jag allt på svenska fast det löste inte själva huvudproblemet, tiderna visas fortfarnde i am/pm.

Jag undrar om man kan synca iCal med den här nya SonyEricsson telefonen? Jag hittar inget om det på sidan, men någon kanske vet bättre?

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp1_1_1&zone=pp&lm=pp1&pid=10242

Det är inte så att sortering/tidsangivelser under Systeminställningar (klicka på "Internationellt") står på något annat än svenska? Kolla runt där och se om du hittar något som inte ser ut att stämma.

Precis. Det går utmärkt att ha engelska som systemspråk och samtidigt välja svenska enheter i International (Formats). Då blir tiden med 24-timmarsklocka...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 15:17

Det löste problemet! tack för tipsen

1
Bevaka tråden