Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken musmatta rekommenderas?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-27 14:06

Musmattor på PCKungen

Vilken musmatta rekommenderas?

Jag kom hem med en Mac Mini igår och musmattar som fungerar jättebra till min PC var kass till Apple wireless mouse.

Kan tillägga att jag spelar massa Halo på min PC och vill ha bra flyt även där.

Mvh, d-bug

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-27 21:49

Jag har en musmatta med inbyggt handlovsstöd. Suveränt om man musar mycket!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-27 21:57

Så trevligt.

Mitt problem är snarare att optiska möss verkar väldigt känsliga för underlaget och har man "fel" underlag så hoppar muspekaren runt lite som den själv vill.

Det är dessutom olika för olika möss. Till och med glidet varierar mellan två olika möss på samma musmatta. Svårt det här.

Vill iaf ha en med superglid och den får gärna vara lite större.

Mvh, d-bug

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 15:14

Min rekomendation är en Icemat, fast den kostar ungefär 300kr.

Jag har en usb-styrd som är bättre än någon annan jag provat. Mitt problem är att de uppladdningsbara batterierna tar slut så fort.
Men den är grym! Kolla in min favorit Kostar bara 249 nu för tiden också!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-09 18:17

Jag använder fortfarande min över 15 år gamla musmatta från Digital. Kommer nog aldrig komma en bättre. Om du hittar en sån kan jag rekommendera den
Funkar dessutom perfekt till optiska möss

3M Precise Mousing Surface, de är grymt sköna, och de blågröna med gel-handledsstöd är riktigt snygga.

På bilden: MWJ309BE - Blue Swirl Design

Nu är det modern tid. möss som krävde musmatta finns knappt att få begagnat längre. Med optiska möss har jag aldrig hittat något underlag som inte funkar. Möjligen badkaret eller den stilla insjön dårå... ...men på havet gåre finfint!

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-05-09 19:00

Byt ut musen istället, Apples möss är bara dåliga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 16:47

Det blev en SteelPad. I början var den inte alls bra med min trådlösa macmus, men efter några timmar blev det bättre och nu efter några dagar är den kanon.

Vet inte vilken modell av de på sidan jag köpte, men den kostar 270:- på PCKungen. Den är av modell större.

Rekommenderas.

Mvh, d-bug

1
Bevaka tråden