Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oavsiktligt lagt till tusen iTunes-låtar i sidofältet, hur få bort?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och pillade med mitt iTunes-bibliotek, efter att fått lite problem med rättigheter på någon mapp eller något där i.
Efter en "kringla+F"-sökning hade jag ca 2000låtar markerade i träfflistan, och satt å funderade på vad jag skulle göra för att fixa rättighetsproblemet.

Blädrade lite i menyerna och råkade då knacka till på "lägg till i sidofältet", och där ligger de nu, eller iallafall de som han dit innan jag tvångavslutade finder.

Vad jag känner till så kan man bara ta bort objekt från sidofältet ett och ett, vilket känns lite omständigt i detta fallet

Hur göra?

Datorn segar till rejält då jag öppnar ett finderfönster numera...

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-04-27 19:40

Skulle nog rekommendera att ta bort Finders inställningsfil, den ligger i Bibliotek/Preferences/com.apple.finder*, Bibliotek i din hemmapp alltså...

Och sen tvångsavsluta Finder.

Ursprungligen av Ricky:

Skulle nog rekommendera att ta bort Finders inställningsfil, den ligger i Bibliotek/Preferences/com.apple.finder*, Bibliotek i din hemmapp alltså...

Och sen tvångsavsluta Finder.

Nu har jag testat det, men det enda som hände (tycks det som) var att symbolstorleken på skrivbordet ändrades till standardstorlek.
Filernas alias ligger kvar i menyn till höger...

Ursprungligen av kitesurf:

Nu har jag testat det, men det enda som hände (tycks det som) var att symbolstorleken på skrivbordet ändrades till standardstorlek.
Filernas alias ligger kvar i menyn till höger...

Kan bero på att inställningsfilen för det hela heter "com.apple.sidebarlists.plist"...
Testa att slänga den.

Blir då jag av med fler grejer i samma veva?

Försökte bifoga en bild på eländet, men allt blir segare å segare, fick tvångsavsluta safari när jag fick upp bifoga-rutan

Det är bara ett alias, dra bort det så försvinner symbolerna i ett poff.

Ursprungligen av Olav Rust:

Det är bara ett alias, dra bort det så försvinner symbolerna i ett poff.

Jo, men det tar ca 10-15 sekunder per fil. Bara för att puff-molnet ska försvinna tar 5sekunder.
Och det är över tusen filer

Så här ser det ut:

Yes!

Det funkade utmärkt, stort tack zlugg88!

om jag tar bort den filen, försvinner allt i sidofältet då, ? hur får jag tillbaka dom vanliga ikonerna ? har gjort samma miss.. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-26 00:13

Findermenyn - Inställningar

1
Bevaka tråden