Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om Entourage

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 19:15

Hej

Jag har en fråga angående Entourage (Office X)

Var gör man inställningarna så att inkomna meddelande syns på "docken", Precis som när man använder OS X Mail, då man både hör och ser när ett nytt medelande kommer in utan att behöva ha programmet uppe. Som det är nu så måste jag starta Entourage och trycka på "send and receive" och därefter får jag upp samtliga nya medelande.

Tack för alla kloka svar

Entourage visar inte olästa mail i dock-ikonen. Det går att göra med diverse AppleScript-trix men det är lite omständligt så jag orkar inte förklara och ge exempel just nu

Däremot så ska "Send and recieve" ske med det intervall som är inställt i schemat (under Tools-menyn)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-27 19:25

Som tillägg till Richards inlägg:

Jag vet inte vad du menar med att "ha programmet uppe", men Entourage måste vara igång. Däremot kan du ju dölja det (äpple + h).

Som Richard säger: Ställ in hur ofta du vill att Entourage ska kolla posten under Tools -> Schedules. När den finns inkommande post kommer ikonen i Dockan att studsa, och du kan även ställa in i Entourages inställningar om du t.ex. vill att programmet ska "komma överst" bland öppna program.

I Entourage 2004 har man förbättrat detta. När jag har programmet dolt och får post, så tittar det fram ett litet fönster längst ned till höger på skärmen under några sekunder (förutom ljud och stidsande ikon).

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 19:31

Tack för alla svaren!

Ska nog uppdatera office X till office 2004 inom en snar framtid.

  • Medlem
  • 2005-04-27 21:20

Entourage visar faktiskt att man har fått mail, men inte hur många. Nu har jag visserligen 2004 på den här datorn, men jag har för mig att det är samma lika även i Office X. Och jag minns inte att jag har gjort några särskilda inställningar för det.

1
Bevaka tråden