Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gothia arrangerar en dag med OS X

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Konsultföretaget Gothia arrangerar en dag där proffs lär sig mer om Mac OS X. De kallar evenemanget för Master Day. En hög nivå utlovas och fokusen ligger på kunskapsöverföring, bra verkliga lösningar och mycket inspiration.

Master Day vänder sig till dig som är teknisk driven eller jobbar med strategifrågor inom IT. På föredragslistan finns bland andra Johan Gradvall från Gothia, Mark Turner Apple Norden och Joel Rennich Apple Cupertino.

Mer information och anmälan på masterday.se

Tack till Pär

Skrivet av: Christian Å

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=900

Är det någon som ska i väg på Master Day? Jag ska inte dit, då jag inte arbetar med sådana saker som tas upp på seminariet. Jag hoppas att den konsult som kommer hit till oss då och då är där och snappar upp det senaste.

Det vore intressant och få en rapport från Master Day och höra vad ni som var där tyckte.

Jag ska dit.
Jag kan försöka få till en rapport.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-24 11:35

Jag skall också dit...

Ses där!

/glemme

Ska se till att få med mig feta representationskortet...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-28 21:01

Ska lägga in en förfrågan hos chefen i morgon...

Jag kommer också att komma upp och vara där.

Då är frågan hur vi 99macare ska utmärka oss?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-30 10:42

Anmäld.

(är det bara jag som tycker att det känns suspekt att man får resultatet av webformuläret via e-post när man har klickat på "skicka"? det enda jag är intresserad av är en bekräftelse.)

hehe precis vad jag tänkte på när jag anmälde mig...
Jag ringde och dubbelkollade om det hade gått fram, jag är liksom måttligt intresserad av att få de uppgifter jag fyller i själv i ett mejl.

Senast redigerat 2005-03-30 15:23

Det var likadant när jag anmälde mej till Gothias Cumulus-seminaire.
- Va sjutton hände?!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-04 13:33

Hedman, Glemme, Putte & jag...är det alla?

Hur ska jag tolka detta... visar det hur många som verkligen jobbar med OS X? *huvva*

Jag skall dit...Skall bli intressant!
Vad är bästa sättet att ta sig från Arlanda till Lidingö, Forresta konferranshotel?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-05 18:06
Ursprungligen av Solitere:

Jag skall dit...Skall bli intressant!
Vad är bästa sättet att ta sig från Arlanda till Lidingö, Forresta konferranshotel?

Det beror nog på vad man värderar. Smidigaste sättet är garanterat taxi.

Billigaste sättet är antagligen Flygbuss + diverse kollektivtrafik, men det får någon med mer lokalkännedom uttala sig om.

hehe.
det är närmre att springa från Arlanda till Lidingö än att ta lokaltrafiken...
Nejdå.

Ta Flygbussen till centralen, röd tunnelbana mot Ropsten.
Foresta är det du ser på andra sidan Lidingöbron när du kliver av tunnelbanan i Ropsten (ändstation), gå över bron tar max 5 min eller ta bussen, Lidingö banan.

Frågan igen: Hur ses vi 99macare?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-06 14:56

Jag kommer att nanna på Foresta, så jag kommer att hänga kvar och snacka skit hela kvällen.

Jag har bild på mig själv här på 99mac, så om ni bara tänker er ett par brillor på den bilden så vet ni hur jag ser ut. Så då kan jag lämna ansvaret på er andra 99macare att ta kontakt.

Det kan väl iofs inte bli så hysteriskt mycket folk, så det borde väl inte bli något problem?

Nån som vet vad det kostar att ta taxi från T-Centralen till Lidingö? Är det värt att åka SL istället?

3-400 kr skulle det kosta skulle jag tro... stureplan - mittersa lidingö kostade 200 kr när jag bodde där för 3 års sedan... SL är rätt mycket billigare...
Jag känner igen Glemme så jag kommer nog försöka träffa på honom... jag är så lång att de flesta kommer se mig... hehe

Över 100 anmälda enligt Gothia.

Oj hundra pers... hoppsan... skoj!!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-11 16:53

Holy crap, Batman! :eek:

Vi ses i morgon då.. . Ifall ni hör nån som är från Vasa, finland och snackar en konstig svensk dialekt som ni inte har hört tidigare så... är det antagligen jag. :eek:

Det gör vi!
Ska bli skoj och se om vi 99macare kan träffas.

Jag kommer i alla fall att va en vit stickad tröja på mig med en brun/biege/grå rad över bröstet och grå byxor. Lång är jag... med lite rött skägg... ej korthårig men ej heller långhårig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-25 14:09
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag kommer i alla fall att va en vit stickad tröja på mig med en brun/biege/grå rad över bröstet och grå byxor. Lång är jag... med lite rött skägg... ej korthårig men ej heller långhårig.

Lysande beskrivning.

Jag har ingen aning om vad jag kommer att ha för kläder på mig. Mitt tåg går ca kl 06, så jag är glad om jag lyckas få på mig kläder öht så dags på morgonen.

SOm enda naken deltagare blir du lätt att känna igen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-25 14:25
Ursprungligen av Mattias Hedman:

SOm enda naken deltagare blir du lätt att känna igen.

Det är sant.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-25 15:22

Ska oxå dit, kanske vi hittar varandra i vimmlet?
Ska ha en svart "Lisence to kill" t-shirt på mej så jag är nog lätt att hitta.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-27 17:48

Ja, det var väl trevligt det där?

Jag röstar för en repris!

Jepp, det var bra!

Tack Gothia, Apple, gästföreläsare och Glemme (namngiven eftersom han är en flitig besökare här). Även om allt inte var nyheter direkt så var det intressant att höra och se lite tips och tricks.

Ursprungligen av hugin:

Ja, det var väl trevligt det där?

Jag röstar för en repris!

Det var ett bra initiativ av Gothia att skapa denna dag.
Jag var då bara på Sal 1 seminarier, Directory Services och Administration.
De delar som Joel Rennish höll i var riktigt bra, praktiskta tips och vanliga fel.
De som Gothia höll var jag inte lika imponerad av enda gång det blev först riktigt intressant när demon inte gick som den skulle och det var tvunget att felsöka på scen.

Hela dagen skulle vara för proffs då tycker inte jag att det hör hemma med att visa hur man sätter upp en Open Directory domän från 0 inte heller att förklara vad DNS, Failover eller redundans är för något. Ibland tycker jag att personer som jobbar med Apples produkter underskattas.
Vi är inga amatörer och kan våran sak. Inte nog med att många hållt på med Apple i en massa år så har vi även fått med oss ett gäng UNIX människor nu och nivån på seminarierna kan tills nästa år höjas ett par snäppt, åtminstone.

Något som saknades helt var "Best Practisies" där lyckade kundfall skulle visas upp det fick vi inte se alls. Trist tycker jag det har varit mycket intressant och hade säkerligen inbjudit till vidare diskussioner.

Det saknades också, diskussions underlag nu blev det mest diskussioner runt unika egna lösningar.

Men Gothia ska all heder för att göra något sådant här!
Att ta hit Joel Rennish var riktigt bra gjort nästa år vill jag då ha hit honom igen samt Michael Bartosh.
Sedan något mer: Workshops.
Praktsikt få prova vissa saker. Kan vara svårt att fixa men det går det är jag helt övertygad om.

Jag tror jag måste mejla Gothia detta...

Sedan var det skoj att träffa alla 99macare samt en del annat löst folk.

Ser fram emot nästa år!

Bevaka tråden