Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mx1000 hopp-problem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-08 15:18

Nu är jag äntligen en stolt ägare av en powermac G5 men jag ar ett problem med min logitech mx1000 mus. Den hoppar högst upp eller längst till vänster på skärmen ganska ofta. Hade samma problem på min PC med musen men där kunde jag ju lösa problemet genom att använda PS/2 adaptern. Jag har testat både logitech control center och USB Overdrive. Inget hjälper. Inget fel på musmattan heller. Har testat olika underlag inklusive ett vitt papper.

Någon mer som har/har haft samma problem med den här musen och vet hur man ska lösa det. Jag kan nämligen inte klara mig med en musknapp och efter jag började använda mx1000 vill jag inte använda annat.

Inlägget ovanfär är lite gammalt men jag har samma problem med en MX1000, är det någon annan som upplevt problemet och kanske löst det?

MX1000 här, inga problem. Har kört med den i några månader..

Ursprungligen av Johan S:

MX1000 här, inga problem. Har kört med den i några månader..

Men sablars! Min har ett eget liv.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-27 14:14

jag har samma problem men ingen losning, pratade med logitech runt januari, dom sa att det skulle komma nya drivrutiner inom en manad. Men det gjorde det inte och jag fick inget svar pa mitt nasta mail till dom.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-04-27 16:20

Har precis köpt en MX1000 och har inga problem med min. Har version 1.3.0 av device manager.

Om man får en mus med det problemet måste man väl ändå kunna lämna tillbaka den och få en ny?
För det är väl så att det gäller ett fåtal av alla MX 1000 och majoriteten funkar hur bra som helst?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-27 17:43

min köpte jag när mx1000 kom till min pc, och jag har ingen aning om vart kvittot är längre och om jag ens får byta tillbaka, till pcn hade jag inga problem eftersom jag där kunde använda ps2 porten.
Menmen det gör inte så mycket, det är en usel mus att ha i maya, scrollningsfunktionen åt sidan är bara hemsk när man ska hålla ner mittenmusknappen, känns så obehagligt. Måste dock skaffa mig en ny mus utan sidscroll vilket är lite drygt.
Men visst borde man få byta ut den om den inte funkar som den ska.

1
Bevaka tråden