Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tyst är iBook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-24 09:47

Min iMac G4 20" låter som en hårtork, speciellt nu när det börjar bli lite varmare ute (det blir ganska gassigt i datarummet). Hur är det med iBook? Är den helt tyst eller är fläkten på konstant även där? Skulle kunna tänka mig en iBook enbart för att fly undan fläktljudet från min iMac, som för övrigt är ganska tyst under höst/vinter när det gäller fläkten.

-- Patrik

Den är helt tyst. När fläkten går igång låter den rätt mycket men i mitt fall händer det iaf ganska sällan.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-24 10:42

För det mesta hörs bara ett mycket svagt susande från hårddisken, och det märks bara när man är i ett helt tyst rum. Öppna tio program, visa film, spela CD mm så att processorn går på full fart, då kan fläkten gå igång, men jag kallar det inte för hårtork.

Men har du inte persienner och ventilationsmöjlighet i datorrummet? Hur varmt blir det? Låter du datorn stå i solskenet?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-24 11:10
Ursprungligen av Sverker Hahn:

För det mesta hörs bara ett mycket svagt susande från hårddisken, och det märks bara när man är i ett helt tyst rum. Öppna tio program, visa film, spela CD mm så att processorn går på full fart, då kan fläkten gå igång, men jag kallar det inte för hårtork.

Men har du inte persienner och ventilationsmöjlighet i datorrummet? Hur varmt blir det? Låter du datorn stå i solskenet?

Jag brukar ha öppet fönstret, persienner har jag inte ännu. Drar för gardinerna istället, men ska skaffa persienner snart (har inte haft detta rummet som datarumm förut och därför inte haft behov av persienner). Datorn står inte i direkt solljus.

-- Patrik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-24 14:38

iBooken är grymt tyst endast ett dovt sus frå hårddisken som hörs om man är i ett tyst rum, har man hörlurar och lite musik så hör man inte heller fläkten

jag kan iaf sova med ibooken ca 3 meter från min säng utan att jag hör den

Så länge man inte stoppar in någon CD eller DVD, är min iBook nästan helt tyst.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 15:25

Jag är också lite sugen på en iBook. Sitter just nu med en Mac mini och undrar om det är nån som har både en mini och en iBook och som kan jämföra "tystheten" dem emellan?

/Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 17:20

Jag har samma uppfattning som övriga: min iBook är i princip helt knäpptyst. Tills man sätter i en CD/DVD vill säga... En av de största fördelarna med den, som jag inte ens hade förstått innan jag fick hem datorn, är just denna tystnad.

Säger Tom,
som i vanliga fall (just nu t.ex.) sitter vid en gammal G4 2 x 800 (Quicksilver). Inte som vindtunnelsmodellen, men den låter rejält ändå...

1
Bevaka tråden