Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmen Star Wars Revelation, en bra klon?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-04-23 23:04

Har precis tittat igenom gratisfilmen Star Wars Revelation. Den direkta kommentaren är wow! Det var ju så här Lucas skulle ha fortsatt sagan! Inte med dessa förbaskade produkt/spel-reklamfilmer som han nu gör. Ladda hem, titta, njut. Det är helt osannolikt att de kan "ge" bort filmen. Skådespelarna är kanske inte super, men effekterna är imponerande och stringensen rätt bra faktiskt.
http://www.panicstruckpro.com/revelations

Senast redigerat 2005-04-23 23:57

Har hört mycket bra om denna också. Deras sajt verkar inte fungera just nu, men såfort den kommer igång ska jag kolla på den. Tack för tipset bollman.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-04-23 23:56

Finns speglad här i Sverige:
http://people.lysator.liu.se/zap/revelations/

Synd att castingen är urusel! (var det iaf på trailern jag såg för nån månad eller två sen)

Men å andra sidan är det ju ett amatör/independant projekt så man kanske inte ska ha för höga förväntningar åt det hållet, eller döma efter ett par klipp...
Att Herr Lucas har tappat greppet för länge sen vet vi ju alla, jag bara väntar på teletubies versionen av alla SW filmerna vilken stund som helst..

Problemet med fanfilmer, är att alla amerikaner har tuffa crewcut frillor + hockeyfrillor.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Problemet med fanfilmer, är att alla amerikaner har tuffa crewcut frillor + hockeyfrillor.

hehe samt att de rör sig supersmidigt

tycker den var bra dock..

Är the Star Wars Kid med?

Nu har jag kollat. A for effort, men det var inte så fantastiskt imponerande. Ibland var det sjysst, men ibland var det direkt svinfult.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-25 21:44

Tyckte faktiskt om den, skådespelarna är som sagt inte toppklass men inte så usla som man kanske kan tro heller. Specialeffekterna är riktigt imponerande för att vara en fanfilm, bra mycket snyggare än många scifi filmer från sent 90-tal. Det som förvånade mig mest var att de inte hade försökt göra filmen mer "filmig". Antagligen hade de bara dv-kameror men det går att få dv-film att se rätt filmig ut med filter, det här såg mest ut som tv, typ BBC-serie.

Ladda hem den, om än bara för att se hur mycket man kan göra för lite pengar.

Det enda jag tyckte var "wow" var vissa av 3D-"backdropsen". Skådespelarna var riktigt dåliga, och tyvärr så var green/blue-screenjobbet inte väl genomfört. Men så är det tyvärr på alla filmer som inte har tillräckligt bra budget.

Går inte säga annat än att det är ambitiöst och bra gjort för en bunt amatörer. Jag skulle vara stolt om jag rott iland ett så stort amatörprojekt. Att racka ned på Lucas må vara enkelt. Men jag ger han "cudos" för att han fortsätter göra det han vill, och inte faller så enkelt för andras tryck. Han gör filmer som han skulle vilja se.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-04-26 14:39
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Att racka ned på Lucas må vara enkelt. Men jag ger han "cudos" för att han fortsätter göra det han vill, och inte faller så enkelt för andras tryck. Han gör filmer som han skulle vilja se.

Eh, tror du verkligen på det där? De första 3, jajemän. De senaste 2? Inte en chans! Det var ju bara 5 timmar produktplacering, rakt av.

Tror? Det var en åsikt jag hade och verkligen står för. Faller inte för trycket och rackar ned på honom bara för att han gjort en film jag inte gillade lika mycket som de tidigare han gjort. 2:an såg jag om för någon månad sedan och den var faktiskt inte illa. Om det fortsätter eskalera så här så kan 3:an bli riktigt trevlig.

Orkar inte debattera ämnet. Vi är av olika åsikt helt enkelt. Ska vi låta det stanna vid det?

1
Bevaka tråden