Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konfigurera och installera Mac Mini...?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 20:17

Hej,

har precis köpt en mini åt min dotter. Då hon aldrig har kört mac tidigare så tänkte jag installera allt och göra det klart innan hon får den.
Då jag ej har tillgång till ngn skärm och tangentbord, så undrar jag om jag via min powerbook kan installera allt...?
Har för mig att med firewirekabel och kringla + T kanske kan fungera...?

Mvh
mmi

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 21:49
Ursprungligen av mmi:

Hej,

har precis köpt en mini åt min dotter. Då hon aldrig har kört mac tidigare så tänkte jag installera allt och göra det klart innan hon får den.
Då jag ej har tillgång till ngn skärm och tangentbord, så undrar jag om jag via min powerbook kan installera allt...?
Har för mig att med firewirekabel och kringla + T kanske kan fungera...?

Mvh
mmi

Powerbooken är ju färdiginstallerad. Det enda hon behöver göra är att välja språk och berätta vad hon heter Alla program är ju installerade. Om hon ska ha internetaccess så kan man ju konfigurera det när den är igång, väldigt enkelt och pedagogiskt..

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-04-26 21:54

Nu var det ju förvisso en mini som det frågades om, men å andra sidan så är minin också förinstallerad. Bara att svara på några frågor om namn och adress för registreingen så var det klart.

1
Bevaka tråden