Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag köpa en iMac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-26 16:06

Är det värt det att köpa en iMac nu? Ska jag vänta?

Jag skulle absolut vänta om jag vore du, och jag ska faktiskt vänta själv, för mig skulle det kännas alltför surt att sitta där med en sprillans ny iMac för x antal tusenlappar, om dom börjar sälja dom nya en vecka efteråt. Speciellt med tanke på att det troligtvis blir ganska stora förändringar, folk talar om mer minne, bättre processor och ett bättre grafikkort.

Aja, bara min åsikt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-04-26 17:44

Det kommer ju en ny imorgon eller på tisdag.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 17:45

Gah, jag köpte min för en månad sen. Om man ska tänka så hela tiden kan man vänta i en evighet. Efter denna rev-b kommer det komma en ny iMac modell så småningom. Dessutom vet man inte om det blir så enorma förändringar. Men alla är olika

P.s Den som är nu funkar prima! D.s

Visst, man kan fastna i spiralen och bara vänta och vänta på nåt bättre, men det ryktas ju faktiskt om att det ska komma en ny version dom närmaste dagarna, då skulle det ju kännas lite surt att inte få den.

Precis efter att dom uppdaterar ska man köpa tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 18:12

Jo det kan iofs stämma. Kan även hålla med om att när uppdateringen sker ska man köpa. Då alla fel är fixade.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-26 19:49

Snacka om att man är bra allt dum om man inte väntar..jag väntar sen slår jag till då vet man ju åtminstone att man inte går miste om något g4 till g5 är stor skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 20:33

Kan passa på att tipsa om den här webbplatsen som visar hur långt det är mellan uppdateringarna:
http://buyersguide.macrumors.com/

Jag har väntat ca en månad med att köpa den iMac jag har sparat ihop till. Snart så...bara dagar kvar...hoppas jag...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 17:53
Ursprungligen av Abbe83:

Snacka om att man är bra allt dum om man inte väntar..jag väntar sen slår jag till då vet man ju åtminstone att man inte går miste om något g4 till g5 är stor skillnad.

Nu fattar jag inte, det är ju redan G5?

Att eMac och iMac nu listas till 7-10 dagar leveranstid kan bara betyda att det är max 1-2 veckor innan det släpps en uppgradering... ja så gjorde man väl med PM:arna. Vad kan man vänta sig, 16X brännare med dual layer, 512MB minne samt 1.8/2.0 GHz samt FW800 samt 3-knappars mus till det vanliga tangentbordet. Tror att modemet försvinner även på dessa modeller, blir bara som tillval.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 21:20
Ursprungligen av Olle@mac:

Att eMac och iMac nu listas till 7-10 dagar leveranstid kan bara betyda att det är max 1-2 veckor innan det släpps en uppgradering... ja så gjorde man väl med PM:arna. Vad kan man vänta sig, 16X brännare med dual layer, 512MB minne samt 1.8/2.0 GHz samt FW800 samt 3-knappars mus till det vanliga tangentbordet. Tror att modemet försvinner även på dessa modeller, blir bara som tillval.

Ja, det känns helt klart värt att vänta ett tag till.

1
Bevaka tråden