Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad behövs för xBox live?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tomelilla
  • 2005-04-25 09:46

Konfiguration idag: Telia ADSL, router Zyxel 304, en kabelkopplad iBook, Airport Express samt en trådlöst kopplad G5. Om jag kabelkopplar min xBox till routern får jag inte kontakt med nätet. Zyxel 304 är inte med på xBox-listan över fungerande routrar.

Mina frågor:
Jag funderar på att byta routern mot en trådlös. Vilken ska jag välja i så fall för att kunna köra xBox live?

Om jag väljer att behålla trådkopplingen, vilken router ska jag välja för att kunna köra xBox live?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 12:37
Ursprungligen av Figge:

Jag funderar på att byta routern mot en trådlös. Vilken ska jag välja i så fall för att kunna köra xBox live?

Jag tror DI-624+ tror jag funkar hur bra som helst (tror den är "förberedd" för X-live). Annars fungerar ju vilken som helst med lite arbetsinsats vad gäller portkonfigurering.

http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oUoB5haltbNlwaaRp7jwvFz2onGQTo48EB9bvzKXlKEYRsuLcag==

  • Medlem
  • Tomelilla
  • 2005-04-26 14:12
Ursprungligen av Zioneer:

Annars fungerar ju vilken som helst med lite arbetsinsats vad gäller portkonfigurering.

Så du menar att jag ska kunna få igång det med min nuvarande router? Hur då?

1
Bevaka tråden