Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Computex Taiwan

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon här som jobbar med import (eller är intresserad av att lära sig hitta rätt källor) är Computex 2005 rätt mässa att besöka. Jag funderar på att åka dit, investeringen ger troligen rätt bra avkastning.

31/5 - 4/6 i Taipei, Taiwan

http://www.globalsources.com/TRADESHW/COMPUTEXJUN05/SHOWN1.HTM

Singapore Airlines har nu specialpriser: 5.815kr (danska kronor) från Köpenhamn till Taipei under Computex. Någon som vill följa med?

Kanske det! Vad är det för priser i övrigt där nere? Boende, mat osv?

Tror du att det är en bra idé att åka ner dit och knyta lite kontakter, sedan åka hit igen, köra igång en rörelse med import av några produkter? Internetshop osv.
Det skulle ju vara fräckt.
Riskfyllt att fixa kapital dock, men banken kan ju inte vara helt omöjlig. (jag pratar om importen alltså, flyget var ju bra pris.)

Det mesta är billigt i Taiwan så själva boendet och mat är inte mycket att orda om.

Har bokat nu iallafall! Jag fick till och med sällskap på resan! Jag och Olof Hennig flyger den 30:e Maj ifrån Köpenhamn -> Heathrow -> Hong Kong -> Taipei. Blev billigast att flyga med Cathay Pacific, under 6000kr för resan.

Jag utlovar härmed bildreportage ifrån mässan som tydligen ska vara ganska imponerande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-31 22:09
Ursprungligen av Björnström:

Jag utlovar härmed bildreportage ifrån mässan som tydligen ska vara ganska imponerande.

När kommer de första bilderna? Ja, jag är väldigt otålig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 00:07

Björnström, kan du inte lägga till en RSS-feed till dina blog?

Hoppas att Kina-bloggen blir lika trevlig som dina föregående (som alltid har varit väldigt intressanta att läsa).

Vi landade igår kväll (taiwantid) här i Taipei som redan har förvånat en hel del.

Hennig hade ingen kostym och dom är extremt kostymkåta i detta land (för att inte tala om visitkortens betydelse) så vi sprang lite på stan under förmiddagen. Sitter på hotellet nu och det är dags att byta om till affärsstil. 31 grader varmt, mycket smog och få talar engelska. Det har varit en spännande dag redan!

Tillbaka från dag ett på Computex! Passade på att äta japansk Teppanyaki (supergott) till middag och sedan åkte vi hiss i 37 sekunder till toppen av Taipei 101. 520 meter baby!! Jag kan nog avfärda min höjdrädsla nu

Jordbävning!! Tio minuter efter att vi släckt lyset på hotellrummet började hela rummet skaka. Både jag och Hennig sa ungefär samtidigt - är det jordbävning??

Varade inte så länge men visst tusan är man vaken nu

Det gungade ganska duktigt i sängen, kändes nästan som om man låg i en centrifug.

Björnström klagar på att jag överdriver, så jag får väl medge att det kanske inte riktigt var som en centrifug, men rummet roterade helt enkelt. Som en centrifug. Fast inte med samma hastighet kanske.

Senast redigerat 2005-06-01 18:44
  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-01 20:23

anandTech har en 'sneak preview' från computex

http://anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2431

inte helt så mac-orienterat material, men lite lägesbilder i varje fall.

Det var tydligen ingen dålig jordbävning. 5.4 på Richterskalan med epicentrum 70 km sydöst om Taipei, på 63 kilometers djup.

Rätt skönt att det inte hände när i var högst uppe i Taipei 101.

1
Bevaka tråden