Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att få Safari att funka med video...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-04-25 01:00

Måste bara berätta om hur farsan fick vidofilmer att funka med Safari. Min farsa, som är dansk liksom jag, brukar alltid att surfa in på www.jp.dk för att kolla på lite nyheter från hemlandet. Så en dag kommer han till mig och berättar att han inte längre kan se på videoklipp från ovan nämnda sida. Jag förklarade för honom att han var tvungen att byta Firefox eller Omniweb för att få det att funka. Han testade detta utan resultat. Jag förklarade för honom att de skiter i oss Macanvändare bara det funkar för PC så är allt lugnt. Farsan, som är 74 år, nöjer sig inte med det resonemanget utan skickar ett mail till webmastern på tidningen och förklarar att han sitter med en Mac och vill att det skall funka. Jag säger till honom -de skiter väll i dig och din Mac det är PC som gäller för dem. Dagen efter riner farsan till mig att han fick ett trevligt mail från tidningen att de hade fixat problemet så nu funkar det med Safari. Jag tycker att det var kul att gubben inte gav sig, så ge inte upp.

Ursprungligen av thevil:

Strålande solskenshistoria.
Tänk om alla webmastrar var som så.

Ja, och om alla "farsor" var sådana som i historien.

...ocb bröder, systrar och farbröder.

1
Bevaka tråden