Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra ikontext

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man ändrar ikontext i OS 9.2.1 och SPECIELLT hur man ändrar texten på alias från kursiv till "vanlig" dvs precis som vanliga ikoner/filer???

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-25 19:18
Ursprungligen av martinalexander:

Jag undrar hur man ändrar ikontext i OS 9.2.1 och SPECIELLT hur man ändrar texten på alias från kursiv till "vanlig" dvs precis som vanliga ikoner/filer???

Det är väl bara att markera och ändra.
Men vad jag minns kan man inte få bort den kursiva stilen....

1) Ber så hemskt mycket om ursäkt, med ikontext menade jag typsnitt på ikoner !!!

2) Finns det inget annat sätt att "lägga genvägar" så att man slipper denna kursiva ikontext på NÅGOT sätt? Vissa program kan man bara kopiera filen, men på vissa funkar inte detta då vissa filer måste ligga på samma ställe som filen... Med genvägar menar jag givetvis att jag vill att de ska synas på skrivbordet utan den kursiva texten!!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-25 19:45
Ursprungligen av martinalexander:

1) Ber så hemskt mycket om ursäkt, med ikontext menade jag typsnitt på ikoner !!!

Inget att be om ursäkt för...
I systeminställningarna kan du ju ändra systemstypsnitt. Jag vill minnas att jag använde Gadget på OS9.

Ursprungligen av martinalexander:

2) Finns det inget annat sätt att "lägga genvägar" så att man slipper denna kursiva ikontext på NÅGOT sätt? Vissa program kan man bara kopiera filen, men på vissa funkar inte detta då vissa filer måste ligga på samma ställe som filen... Med genvägar menar jag givetvis att jag vill att de ska synas på skrivbordet utan den kursiva texten!!!

Nej, jag tror inte du kommer undan den kursiva stilen. I vart fall känner inte jag till något hack eller nåt.

Anledningen till att jag frågade var att jag tyckte att den kursiva ikontexten var nästan oläslig, men kom på hur jag kunde ändra till Verdana och storlek från 10 till 12, och nu ser det mycket bättre ut !!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-25 20:24

Bra att det löste sig!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-04 23:12

Någon som vet om det går att byta typsnitt på ikonerna i Leopard. Om så är fallet - hur gör man.

1
Bevaka tråden