Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MAC som publik dator,logga in med olika språk

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-24 13:39

Hej igen, tack för alla svar i min tidigare diskussion ang. mac på Web-café -http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=73684

Jag har en teknisk fråga i ämnet då jag fundera på hur det bäst skulle kunna lösas.

När man loggar på ville jag som bekant visa en lite QT film som illustrerar vilka program man ska använda för vad på macen. , innan denne startar har jag en idé om att man skulle kunna välja språk, därefter skulle den QT film som matchar språket spelas upp och sedan skulle OS X starta i valt språk.

jag vet att man väljer språk när man installerar OS X men, jag är ingen utvecklare själv, så jag skulle vilja få ett grepp om vad det handlar om, och om det skulle kunna tänkas vara genomförbart utan för stora medel??

  • Medlem
  • 2005-04-24 15:50

En idé vore att skapa en användare för varje språk, då väljer du s a s säga språk i och med inloggningen. Tämligen enkelt att lösa, ställ om språket i Systeminställningar för varje användare du skapat bara.

Att starta rätt film blir också enkelt, eftersom varje användare kan ha separata autostart-objekt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 16:16
Ursprungligen av SirN:

En idé vore att skapa en användare för varje språk, då väljer du s a s säga språk i och med inloggningen. Tämligen enkelt att lösa, ställ om språket i Systeminställningar för varje användare du skapat bara.

Att starta rätt film blir också enkelt, eftersom varje användare kan ha separata autostart-objekt.