Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia Connect

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 16:33

Hej!

Är det någon som fått Telia Connect att fungera med mac? Hur skall man göra?

Vad gäller VPC så kanske det går att installera den programvaran som medföljer för pc? Men går det att koppla kortet rent fysiskt?

/Jonas

Köp MW 4/2005.

Tidnignen finns hos prenumeranter om fyra dagar (29:e) och i butik den 3:e maj tror jag.

/M

Ursprungligen av Panaga:

Hej!

Är det någon som fått Telia Connect att fungera med mac? Hur skall man göra?

Vad gäller VPC så kanske det går att installera den programvaran som medföljer för pc? Men går det att koppla kortet rent fysiskt?

/Jonas

Har installerat ett par år kunder. Använder programvara från Smithmicro (http://www.smithmicro.com/default.tpl?sku=QLMMAKEE&group=product_full) för att enkelt kunna välja homerun, GSM eller 3G. Väljs dessutom autmatiskt beroende på mottagning. Tycker att Telia kunde bjuda på programmet då de bjuder på programvara för Win. :-|

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 07:22
Ursprungligen av Arch@ngel:

Har installerat ett par år kunder.

Jag vann ett Telia Connect-kit i en tävling och försökte installera. När jag sätter i kortet i datorn får jag Kernel Panic. Jag kör Tiger. Någon aning om vad detta beror på?

/Bosse

  • Medlem
  • 2005-05-11 00:35

Som Martin säger, läs senaste Macworld där finns en massa info om hur man får de olika 3G operatörerna att fungera med "datakorten".

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 07:21
Ursprungligen av tby:

Som Martin säger, läs senaste Macworld där finns en massa info om hur man får de olika 3G operatörerna att fungera med "datakorten".

Jorå, jag har läst senaste numret. Problemet är förmdodligen (efter lite forskning) att kortet har WLAN också. Det blir någon slags konflikt med det inbyggda Airport-kortet som gör att datorn kraschar.

Telia har ett kort med bara 3G / GPRS för dem som har WLAN-kort redan, så jag ska försöka byta mitt kort till ett sådant.

-Bosse

Lämplig version av Smithmicro?

Ursprungligen av Arch@ngel:

Har installerat ett par år kunder. Använder programvara från Smithmicro (http://www.smithmicro.com/default.tpl?sku=QLMMAKEE&group=product_full) för att enkelt kunna välja homerun, GSM eller 3G. Väljs dessutom autmatiskt beroende på mottagning. Tycker att Telia kunde bjuda på programmet då de bjuder på programvara för Win. :-|

På deras hemsida finns flera olika förinställda verisoner att ladda ner. Vilken passar Telia 3G-kort och Powerbook G4?

/Johan

1
Bevaka tråden