Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

P910 och iSync -problemen lösta i Tiger?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-23 19:04

Som nybliven P910i-ägare känner jag mig numera som en looser på jobbet jämfört med mina PC-kollegor. Att synca telefonen med min Mac har varit lika framgångsrikt som forna försök att synca en telefon via IR i Windows 2000. Trots alla (och jag menar alla) tips och instruktioner funkar inte kalendersyncen, adressboken funkar ibland osv.

Jacken's Blog såg jag dock en ljusning:

Citat:

when syncing a SonyEricsson P910 in Mac OS X Tiger, you get a dialog box asking to download a software called iSync Config to the phone. And after doing that you’ll be amazed over how much faster the syncing is. Now you can finally do syncing often. And no more program crashes on the phone.

Är det någon här på 99mac som kan bekräfta att Tiger verkligen är lösningen på min pinsamma sitation?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 19:19

Vet inte vad ditt problem är?
Syncar min p900, dock, dagligen med min powerbook både med tiger och innan!

Om du har datorn inlagd på luren och luren inlagd på datorn bör inte några problem upstå!

//t

  • Oregistrerad
  • 2005-04-23 20:57

P910 ska synka i och med Tiger vad jag vet. Så skaffa Tiger (snarare; skaffa iSync 2.0)

Jag har synkat min p910 med PB:n via iSync en längre tid utan problem. det enda är att någon gång när datorn inte hittar luren så får jag starta om luren. Det är alltså ett problem i Symbian.
Ska man synka med Entourage så finns en fix e2 att hämta ner.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-23 23:40
Ursprungligen av Syrsa:

Som nybliven P910i-ägare känner jag mig numera som en looser på jobbet jämfört med mina PC-kollegor. Att synca telefonen med min Mac har varit lika framgångsrikt som forna försök att synca en telefon via IR i Windows 2000. Trots alla (och jag menar alla) tips och instruktioner funkar inte kalendersyncen, adressboken funkar ibland osv.

Jacken's Blog såg jag dock en ljusning:

Är det någon här på 99mac som kan bekräfta att Tiger verkligen är lösningen på min pinsamma sitation?

Måååånga gånger så har sådana problem med telefonen att göra. Det kan behövas en ominstallation av mjukvaran i P9:an. Ta med kvitto på telefonen till närmaste serviceverkstad så fixar de biffen på någon dag. Bor du i Göteborg? Då kan jag rekommedera Engströms telecom på Banehagsliden 5, vid vagnhallen majorna.

  • Medlem
  • 2005-04-24 10:58

Tack för svaren,

Jag har som sagt provat allt (parat från mac till telefon, tvärtom och både och, installerat om iSync, kört med och utan Salling Clicker igång, öppnat brandväggen -hur nu den skulle kunna påverka, bytt ut SymbianConduitDefaults.plist, endast syncat adressbok, endast synca kalender osv).
I mitt letande bland lösningar har jag sett att det verkar som om just telefonen är boven, eller snarare dess firmware. SE skeppar telefoner med olika firmware-varianter, en egen och sedan en rad med olika branded firmware för olika operatörer. En förklaring till problem som jag sett är att SE ändrar ofta i detaljer som påverkar iSync och kommer med nya firmwares snabbare än iSync hinner med vilket leder till att man snarare ska hitta en något äldre firmware än den senaste.

Hur som helst, nu låter jag bli att bry mig tills på fredag då Tigern får visa vad den går för. Funkar det inte då, får jag leta upp en äldre P910 firmware som funkar.

Kör du med sista firmwaren som kom för ett tag sen nu?

  • Medlem
  • 2005-04-25 09:42
Ursprungligen av sventa46:

Kör du med sista firmwaren som kom för ett tag sen nu?

Jag har firmware CDA 162006/27 R4A01, son enligt den här listan är av senaste modell, släppt 3 mars 2005. Dock listad som en "branded" firmware (Telia?).

Ursprungligen av Syrsa:

Jag har firmware CDA 162006/27 R4A01, son enligt den här listan är av senaste modell, släppt 3 mars 2005. Dock listad som en "branded" firmware (Telia?).

Hur tar man reda på vilken version av firmware ens p910i har?

undrar Jakob

Ursprungligen av Jakob Sollerman:

Hur tar man reda på vilken version av firmware ens p910i har?

undrar Jakob

Du öppnar lucka, går in på program menyn, trycker på Redigera -> Systeminformation -> Trycker på pilen en gång där där står de under Telefon vilken firmware version du har i telefon.

Lätt som en plätt

Någon som ännu testat om P910 fungerar med iCal+Adressboken+to-do-list med Tiger.

Mycket ivrig att veta, kommer inte hinna installera Tiger förräns efter Valborg.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 08:08
Ursprungligen av iJohannes:

Någon som ännu testat om P910 fungerar med iCal+Adressboken+to-do-list med Tiger.

Mycket ivrig att veta, kommer inte hinna installera Tiger förräns efter Valborg.

YES! funkar äntligen fullt ut nu (nästan).
Enda som jag märkt är att långa "anteckningar" i iCal kortas av när de syncas över till telefonen.
Någon annan som inte fått detta problem?

Härligt Hans!

Var hälsade.

P910i går att synka utmärkt med nya iSync. Den installerar en klient på telefonen som hjälper till med proceduren. Jag hade problem ändå dock och ifall någon dumt nog gjort samma sak så tänke jag berätta hur jag löste det.

iSync klagade på att ett oväntat fel uppstod i synkningen, så jag kollade i loggfilen och där stod ett vagt meddelande nåt i stil med "error: time format is not xx:xx:xx, time format is 10.00.00".
Till sist kom jag på att jag så klart ändrat min telefons klockinställningar till att ha en punkt som avgränsare istället för kolon, bara för att matcha Mac-klockan uppe i hörnet.

D'oh. Skönt att det löste sig i alla fall. Ber även om ursäkt ifall jag upprepat saker som någon annan redan sagt här. Hann inte läsa hela tråden.

  • Medlem
  • 2005-05-03 20:25

Jag har nu också släppt in Tigern med gott iSync-resultat. Nu återstår bara att gnälla över att inte telefonens "mappar" syncas med Adressbokens "Groups" och iCals kalendrar...

>> Gött Lundmark.

Hade inte sett detta, så det var nyttig upprepning.

1
Bevaka tråden