Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes med 2 st Express eller inte?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt efter detta men ingen lycka.
Finns det möjlighet att få iTunes att spela både på ljud ut samt Airport Express eller måste man ha 2 st Express och i såna fall kan iTunes spela på båda samtidigt eller endast en?

Jag har en st Expresss idag men vill gärna få ut ljud i 2 rum samtidigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-24 19:47

Välja AEn eller inbyggd, samt om man har flera AEs väljer man en utav dom…

Lösningen blir nog (tvyärr eftersom det inte är lika coolt) att dra högtalarkablar mellan stereon där du har din APE och det andra rummets högtalare. Det går inte att strömma musik synkronsierat till två olika APE samtidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 22:16

Är du säker på det?
Även när du installerar den andra apex och ber den koppla ihop med övriga nätet.

Jag kommer hem imorgon och då ska jag testa att kolla ihop allt så som du tänkte ha det.

Är nästan övertygad om att du kan parkoppla apex med airtunes.

//t

Ursprungligen av atomlab:

Är du säker på det?
Även när du installerar den andra apex och ber den koppla ihop med övriga nätet.

Jag kommer hem imorgon och då ska jag testa att kolla ihop allt så som du tänkte ha det.

Är nästan övertygad om att du kan parkoppla apex med airtunes.

//t

Visst du kan ha flera APE i nätverket, iTunes kommer att hitta dem allihop, men du kan bara skicka musik till en i taget. Orsaken torde väl vara skillnader i 'latency'; AirTunes gör en rejäl buffring innan musiken skickas vidare från APE till stärkare och jag inbillar mig att det inte går att förutse exakt när musiken faktiskt börjar spela om det ska göras via fler än en APE...

Ursprungligen av Pegges:

Visst du kan ha flera APE i nätverket, iTunes kommer att hitta dem allihop, men du kan bara skicka musik till en i taget. Orsaken torde väl vara skillnader i 'latency'; AirTunes gör en rejäl buffring innan musiken skickas vidare från APE till stärkare och jag inbillar mig att det inte går att förutse exakt när musiken faktiskt börjar spela om det ska göras via fler än en APE...

Så kan det nog vara ja.

men jag är även nöjd om man kan få ut ljud via ljudkortet + via Expressen, går det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-24 23:54

Det är antingen ljudkortet eller Expressen.

Kanske finns det nåt hack som nån gjort?

1
Bevaka tråden