Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minin "piper" när wlan belastas hårt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 11:11

Hej!

Jag körde TPTEST precis och när jag gick igenom de olika scenario som fanns så tjöt det från minin. Vet inte riktigt vad det är som inträffar, om det behövs mycket kräm eller så. Man får en liten olustig känsla i huvet iaf.

Någon annan som råkat ut för något liknande?

/matt

Det finns folk som har liknande problem med sina PowerBooks, vissa i samband med TPTEST!

Titta här!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-04-25 12:36

Hej. Jag har en Mac mini, och jag har kört TPTest på den, och det pep sådär som du beskrev. Jag tror nog det mest har med TPTest att göra, jag tänkte inte så mycket på det..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-25 15:26

Har samma problem med TPtest

Piper och har sig då, annars aldrig i stort sett...har gjort nått nån gång med nå skum trafik när den betedde sig så..

Min PowerBook piper också vid tung nätverkstrafik.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-04-26 19:08

Det är nog ingen stor fara ifall många fler har samma "problem". Det är nog bara så, när man testar sin uppkoppling med TPTest.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-26 19:58

Var kommer pipljud ifrån ?

Är det högtalaren ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 08:50
Ursprungligen av REP:

Var kommer pipljud ifrån ?

Är det högtalaren ?

Jag har ingen aning. Att ljudet kommer från själva WLAN delen tror jag inte utan det borde nog komma från den inbyggda högtalaren som kanske sätts i självgungning alternativt något annan mer kreativ lösning.

Jag gissar som sagt ganska vilt

/matt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 08:49
Ursprungligen av dayweed:

Det är nog ingen stor fara ifall många fler har samma "problem". Det är nog bara så, när man testar sin uppkoppling med TPTest.

tja fara och fara. Jag bryr mig inte så mycket om det eftersom ljudet än så länge inte uppstår vid normal drift. Dock skall det naturligtvis INTE låta så, sedan om det är skadligt för mig eller min dator är väl en annan fråga.

/matt

Min iMac G4 tjuter också vid nätverkstrafik.

1
Bevaka tråden