Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelning och trådlöst

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 23:31

Har skaffat mig en Netgear trådlös router. Lite frågor med anledning av detta:

1) Försöker jag få till fildelning mellan min PowerBook och min G5a. Men det vill sig inte. Vad ska jag tänka på? (Kan surfa på nätet med PB, och jag använder WEP).

Tycker alltid det är lite skakigt med nätverk mellan dessa (med sladd), så jag misstänker att jag inte gör något korrekt. Kan det vara att jag kör Apache på min G5a (fast det borde väl inte störa)?

2) I min PB kan jag se andra i mitt nätverk. Grannar antar jag. Kan jag ta bort dom, och hur gör jag för att dom inte ska se mig?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 23:54

När jag provar så får jag en varning om att den försöker kontakta och att Timeout sker inom x antal sek. Vad betyder det?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-22 18:03

Fildelning, Trådlöst, Totalhängning

Ursprungligen av palb:

När jag provar så får jag en varning om att den försöker kontakta och att Timeout sker inom x antal sek. Vad betyder det?

Känner igen det här.

För mig går det bra att surfa, men aldrig tidigare har min PB G4 totalhängtsig så ofta som nu, när jag ska slänga över lite filer via mitt trådlösa. Faktum är att det är första gången jag sett osx frysa sig.

Läste på nån annan tråd här att det viisst inte funkar så bra, i alla fall inte om man har WEP aktiverat. Jag har WPA-PSK, så det kanske förklarar saken. Dock tycker jag det är kasst att man antingen kan ha ett säkrare men icke fungerande nätverk, eller ett fungerande men öppet...

1
Bevaka tråden