Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Superdrive trasig på iMac G5!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 16:28

Har ett problem med superdriven på jobbets iMac G5.
Helt plötsigt går det inte att mata in skivor, driven reagerar inte alls.
Superdriven dyker heller inte upp i systeminformationen och när jag försöker starta DVD-spelaren så får jag felmeddelandet på bifogad bild.

Någon med något tips eller liknande problem?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-22 13:28

Så det är ingen som har hört om något liknande?
Är det några drivrutiner som försvunnit eller kan det bero på annat?

Läste i en annan tråd, då jag sökte i forumet efter någon som frågat samma sak, att den personen hade haft samma problem eftr att ha bytt hårddisk på sin G5'a (ej iMac). Men här är det ingen som har öppnat datorn, än mindre bytt några komponenter...

tror min bror hade nåt liknande problem som han löste ganska lätt.....skall kolla upp det

  • Oregistrerad
  • 2005-04-23 08:59
Ursprungligen av 509blkl:

tror min bror hade nåt liknande problem som han löste ganska lätt.....skall kolla upp det

Tack. Det är snällt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-24 02:19

Jag hade samma problem när datorn var precis ny inköpt. För mig gick det inte att mata ut cd/dvd:er när de satt i. Det fixade sig när jag startade med både musknapp och eject knappen nere samtidigt. Efter det har det inte varit några problem.

Precis de problemen hade jag i början. Jag har senare med framgång provat att mata in CD/DVD riktigt långsamt och försiktigt så att Macen själv får dra in skivan. Det fungerar, jag har inte haft något problem på ett bra tag nu.

1
Bevaka tråden