Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Powermac G5 snart här

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dagen D för PM G5-uppgradering närmar sig, följande dök nyss upp hos www.hardmac.com - Without any notice, estimated ship for all dual processor PMG5 jumped on the Apple Store from "same business day" to 7 days (most of European AppleStore, not in the US yet) But, it is known that stocks of PMG5 dual 2.5GHz are high. So it could be the first sign of a future revision of the dual processor PMG5 models.

Är grymt nyfiken på prissänkningen av innestående modeller, typ 2x2,5GHz.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-21 17:29

Eller så kanske dom bara har leveransproblem

Det gäller nog även fler modeller. Jag tror definitivt det är på g nu.

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1014

Jag tror att allting kommer samtidigt.

Den 29:e kommer hela Apple ligga nere och det kommer att komma nya iBooks, Power Macs och allt vad det är samtidigt som Tigern finns att köpa, det är bara att hålla ut!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-21 18:49

Åh mumma. Det kliar i fingrarna!
Men är det verkligen så troligt att allting kommer samtidigt?

Ursprungligen av Svampisen:

Jag tror att allting kommer samtidigt.

Den 29:e kommer hela Apple ligga nere och det kommer att komma nya iBooks, Power Macs och allt vad det är samtidigt som Tigern finns att köpa, det är bara att hålla ut!

Min kaffesump säger den 26:e för hårdvara. Men det är i och för sig bara kaffesump.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 19:08

Kan tänkas att dom får mer uppmärksamhet om dom lanserar alles i ett svep,,, framförallt så får hårdvarans uppdatering mer blickar på sig i och med Tiger..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-21 20:00

om det kommer uppdateringar är det nog bara mindre, större kommer nog till sommaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 22:08
Ursprungligen av nr3:

om det kommer uppdateringar är det nog bara mindre, större kommer nog till sommaren.

Varför det?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-21 22:11

Vad är det som brukar hända på sommaren? Om jag inte minns helt fel så är det en viss person som brukar hålla en keynote på ett visst ställe

Sen en annan anledning till att leveranstiden skjutits upp 7 dagar kan ju ha att göra med att alla datorer som säljs från och med nu kommer levereras med Tiger förinstallerat.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-22 11:17
Ursprungligen av Olle@mac:

Dagen D för PM G5-uppgradering närmar sig, följande dök nyss upp hos www.hardmac.com - Without any notice, estimated ship for all dual processor PMG5 jumped on the Apple Store from "same business day" to 7 days (most of European AppleStore, not in the US yet) But, it is known that stocks of PMG5 dual 2.5GHz are high. So it could be the first sign of a future revision of the dual processor PMG5 models.

Nu är signalerar även amerikanska Apple Store "5-7 business days" för alla standardkonfig. av Power Mac G5 förutom 1,8 Ghz single som fortfarande anses skeppas "same business day".

Men det finns fortfarande ett ansenligt lager med iMac G5 20" och Power Mac G5 2,5 Ghz dual som skräpar på Scibona.

Då kanske de går ner i pris när de nya kommer! :=)

1
Bevaka tråden