Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omstart nästa?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske dags att starta om servrarna, det går ju segare och segare här, en svart yta är allt man ser en god stund efter att man har försökt att gå in på nån sida.

Undrar om det är någon reklambanner eller så som inte vill ladda?

  • Medlem
  • 2005-04-21 07:15

Kollade med aktivitets-fönstret när det gick riktigt segt, mycket riktigt reklamen som stod och tuggande...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 07:29
Ursprungligen av SirN:

Kollade med aktivitets-fönstret när det gick riktigt segt, mycket riktigt reklamen som stod och tuggande...

Är ju tyvärr inte så ovanligt, ver sig här eller på andra siter…
(Vilket ju inte är så konstigt eftersom det är några få stora reklamställen till de flesta siter)

Ursprungligen av Pär:

Är ju tyvärr inte så ovanligt, ver sig här eller på andra siter…
(Vilket ju inte är så konstigt eftersom det är några få stora reklamställen till de flesta siter)

Tycker nog att 99Mac brukar fungera mycket bra, för det mesta.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 15:54
Ursprungligen av bruksarn:

Tycker nog att 99Mac brukar fungera mycket bra, för det mesta.

Krånglar 'adtech.de' eller 'tradedoubler.com' så krånglar oxå 99mac (och massa massa andra siter).

OT:
[font="times"]Det fräckaste var ju för några månader sedan när några kom in i lastväxlarna på adtech (tror jag det var, vet inte säkert men det finns i arkiven) och lyckades länka iväg vissa anrop till en extern server som skickade en gif-reklam som utnyttjade hålet i WinXP/NT (gdi+) så att reklamen på bl.a. aftonbladet och idg körde en downloader...
Ruggigt, men det skedde på en söndag morgon så det fick inte någon enorm spridning (som tur var).

edit: Var lite faktafel ovan, ref finns här...[/font]

Senast redigerat 2005-04-21 16:06
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 10:07

Finns det ingen möjlighet att lagra reklamen på den egna servern då?

Ursprungligen av Rajje:

Finns det ingen möjlighet att lagra reklamen på den egna servern då?

Det hela går att lösa genom att lägga reklambanners i iframes, då laddas dom oberoende av resten av sajten. Mao dör inte hela sajten i väntan på någon seg server.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 17:11
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Det hela går att lösa genom att lägga reklambanners i iframes, då laddas dom oberoende av resten av sajten. Mao dör inte hela sajten i väntan på någon seg server.

Ja, fast om man gör så, kommer ju annonserna att ligga ständigt synliga i en stor och ful ruta ...

Varför då?

Precis, man kan ju få det att se likadant ut med en iframe, som med bilden/flashen direkt i sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 21:53
Ursprungligen av Kristofer:

Precis, man kan ju få det att se likadant ut med en iframe, som med bilden/flashen direkt i sidan.

Jaha, OK, men då är det ju bra!

Jag trodde att frames alltid innebar en sida som var delad i flera delar. Titta tex på Pirate Bay - så vill man ju inte att det ska se ut.

Ursprungligen av Rajje:

Jaha, OK, men då är det ju bra!

Jag trodde att frames alltid innebar en sida som var delad i flera delar. Titta tex på Pirate Bay - så vill man ju inte att det ska se ut.

Man kan välja att köra utan ramar på framesrutorna, upptäckte jag när jag lekte lite med Dreamweaver häromdan

1
Bevaka tråden