Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser jag om andra använder mitt trådlösa nät, ap express?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 22:30

Hej

Jag har en powerbook och airport express som är kopplad till bredbandet. Jag är intresserad av om någon använder mitt trådlösa nät och vill veta hur man kan se detta. Jag vet att det finns wifi-bestyckade datorer i närheten vilka syns i airportinställningarna men använder de mitt nät?

/Olof

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 12:35

I inställningarna för routern brukar man kunna se en "dhcp-table". Då kan du se om det är flea datorer än de som du använder som har blivit tilldelat ett IP i dit nät. Sen måste man nog gå och titta på loggar och spionera på trafiken (kolla efter source- och destination-ip) för att se om någon skickar data på ditt nät.Att se om någon avslyssnar trafiken är nog svårt att se.

Hej.

Bara av ren nyfikenhet, varför skyddar du inte ditt trådlösa nätverk?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-21 15:40

Det hände mig senast igår att jag var hemma hos en bekant med min iBook och fick frågan om jag ville ansluta till det trådlösa nätverket "Hemma". Det var någon granne som inte hade lösenord. Hur smidigt som helst.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 19:27

Jag har ett skyddat nätverk men är ändå nyfiken på hur man kollar användare. Jag vet ju iofs inte om skyddet funkar. Får nog ta och bjuda hem nån med airport för att testa säkerheten.

1
Bevaka tråden